Ambilan & Sibasaon

Ambilan & Sibasaon (54)

ROH MA HUBANI NAIBATA, PARIDOP NI UHUR DO IA ! (Ambilan 03 Desember 2017 (Adven I) Jesaya 64 : 1 – 9)

ROH MA HUBANI NAIBATA, PARIDOP NI UHUR DO IA !

Ambilan 03 Desember 2017 (Adven I)

Jesaya 64 : 1 – 9 

1. Ambilan on aima pangakuan pasal kuasa habanggalon ni Naibata na markuasa bani ganup tanoh on. Iakuhon do anggo iribakkon Naibata langit in anjaha susur Ia hu taanoh on, dugur ma tanoh on anjaha ganup bangsa-bangsa gobir ma (ay.2). Kuasa ni Naibata lang terjangkau oleh hapentaran ni jolma, na lang do haganup hapentaran ni jolma i lobei ni Naibata. Anggo susur Ia, malala ma dolog i lobei-Ni (ay.3).

2. Tapi pori pe gok kuasa Naibata, Ia Naibata Parholong do homa. Isarihon do halak na marhatengeran janah marpangarapan hu-Bani janah halak na bujur mangkorjahon hapintoron (ay.4-5). Naibata lang menuntut jolma in sempurna tapi ase itanda sidea do keterbatasan ampa hagalekonni janah marhitei ai sirsir roh hubani Naibata. Roh hubani Naibata lang pitah hata tapi ningon ibarengi hauhuron na sirsir mananda hapintoran janah ipabayu ase boi lambin margoluh ibagas hapintoron.

3. Naibata memiliki jati diri na jelas aima na mangkarosuhkon hapintoran janah na mangkagigihon hajahaton Ia lang marosuh hubani horja hajahaton janah halani ai do homa ase iuhum Naibata bangsa-Ni, aima halani dosani sidea. Hasedaon ni sidea gabe melus, sedo halani na lang markuasa Naibata paluahkon tapi halani na iluahon hajahaton ai do sidea  (ay.6-7). Hajahaton ai do na manarik goluh ni side gabe manaron janah ijajah bangsa na legan.

4. Domu hujin ipangindo do kesadaran bani bangsa ni Naibata laho mananda hagalekon ampa dosa ni sidea janah roh ibagas toruh ni uhur mansopotkon dosa ai hu lobei ni Naibata. Isadari bahwa jolma in usih hubani tanoh halampung na pitah boi ipauli janah marguna anggo Naibata na paulihon janah padearhon (ay.8). Lang adong na boi siajamhonon ni jolma in humbani dirini sobali mangajamhon holong ni Naibata. Halani ai iarapkon idop ni uhur ni Naibata ase ulang mamarahtu Ia bani dosa hajahaton ni sidea tapi ase marpanatap Naibata hubani bangsa-Ni na galek ai (ay.9). Ijon Naibata itanda sebagai Parholong na sirsir homa manasap dosa hajahaton ni jolma. Sekaligus mangajarhon ase jolma in roh ibagas toruh ni uhur manolsoli dosa ampa hagalekonni sidea i lobei ni Naibata. Iporluhon kesiapan roh hubani Naibata. Kesiapan ai sedo marhitei na pabanggal-banggal dirini atau mangajamhon habujuronni tapi marhitei na mananda hagalekon ni sidea  i lobei ni Naibata do. Artini, adong kesadaran bahwa jolma in boi janah talup roh hubani Naibata sedo halani habujuronni tapi halani na ipatalup Naibata do, halani Siparholong do Ia bani jolma na sirsir mananda dosa ampa hagalekonni. Halani ai roh do sidea hubani Naibata ibagas toruh ni uhur janah ihaporsayai bahwa anggo hubani Naibata sidea roh, maka terluput ma sidea humbani paruhuman ni Naibata, lang mangonai be bani sidea ringis ni Naibata halani dosa na ihorjahon sadokah on.

5. Refleksi

a. Lang adong hita na talup i lobei ni Naibata anggo humbani horjanta ai gok ibagas dosa ampa hagalekon do hita. Halani ai iporluhon panandaion diri janah manolsoli dosanta i lobei-Ni. Sonin ma hita mempersiapkon diri bani minggu Adven on mangalo-alo parroh ni Tuhan Jesus hu dunia on. Menjelang perayaan Natal, na utama sedo sekedar selebrasi tapi na utama aima mempersiapkan hati laho mananda idop ni uhur ampa holong ni Naibata do.

b. Ase boi semakin dohor hubani Naibata ningon sirsir homa hita pabayuhon uhur ampa parlahou. Naibata mangkasiholhon ase lambin bayu janah lambin margoluh hita ibagas hapintoron. Parugamaonta ulang sekedar symbol pakon rutinitas tapi parugamaon na ibarengi oleh habayuon ni uhur ma.

c. Dosa do na padaohkon hita humbani Naibata janah dosa ai do homa na mangagou goluhta. Tapi paridop ni uhur do Naibata marhitei na sirsir Ia manasap sagala dosa panlanggaronta. Markuasa do Ia manasap haganup dosanta halani parholong do homa Ia. Tapi Naibata lang pitah sirsir manasap dosanta tapi Ia sihol do homa mangubah biakta ase lambin margoluh hapansingon. Halani ai lambin padaoh hita ma sagala biak ni dosa ai humbani goluhta.

d. Haleluya 480 : 1 – 4  

 

NA BINAHEN NASIAM BANI NA ETEK-ETEK ON, HU-BANGKU DO IN IBAHEN NASIAM (Ambilan 26 November 2017 Matius 25 : 31 – 46)

‘NA BINAHEN NASIAM BANI NA ETEK-ETEK ON, HU-BANGKU DO IN IBAHEN NASIAM’

Ambilan 26 November 2017

Matius 25 : 31 – 46 

 

1. Ise do na talup masuk hu harajaon ni Naibata? Ambilan on patugahkon aima sidea na sirsir mangkaholongi Tuhan Jesus marhitei na mansarihon halak na musil i tanoh on. Ternyata Tuhan Jesus hadir do i tongah-tongahta marhitei kehadiran ni halak na doyuk, miskin ampa na marsitaronon. Marhitei kehadiran ni sidea iuji ma sonaha do holongta pakon pambalosionta hu-Bani. Halak siparholong do na talup masuk hu harajaon ni Naibata. Lang tarpisahkon holongta hubani Tuhan humbani holongta hubani halak na madoyuk. Soya do parugamaon ni halak na lang peduli hubani halak na masombuh.

2. Panorang goluhta i dunia on aima kesempatan pataridahkon pambalosionta hubani Tuhan. Mambalosi Tuhan lang sungkup pitah mambotoh ampa mangulas hata ni Tuhan tapi ningon do irik hubani na mangkagoluhkon, mampraktekkon. Takkas do bahwa rimpun ni haganup hata ni Tuhan aima mangkaholongi Tuhan pakon hasoman jolma. Parladung do sasada halak na pokkut marugama tapi goluhni daoh ope humbani biak holong. Bani panorang parrohni Tuhan padua-halihon, ijai isirang ma halak parpintor ampa parjahat. Parpintor aima na sirsir margoluh holong, parjahat aima na lang perduli hubani hasoman tapi pitah dirini hansa ipingkiri. Pori pe riap manggoluh ope sidea i dunia on tapi domma legan ianan situjuon ni sidea. Parpintor manuju hu hagoluhan tapi parjahat manuju hu paruhuman na sadokah ni dokahni.

3. Isungkun parpintor ampa parjahat do pasal horja ni sidea. Parpintor manungkun, sadihari iidah hanami Ham loheian, …, ibere hanami mangan? Parjahat manungkun, sadihari iidah hanami Ham loheian, …, lang ibere hanami Ham mangan? Jelas do balos ni Tuhan Jesus ‘Haganup na binahen nasiam bani sada halak angging-Ku na etek-etek on, na hu-Bangku do in ibahen nasiam’ (ay.40), tapi na so binahen nasiam bani sada halak angging-Ku na etek-etek on, hu-Bangku do na so binahen nasiam ijai (ay.45). Sihol patangkashon bahwa horja mangkaholongi aima sada horja na sangat martuah halani doskon na hubani Tuhan do hita ijai marpambahenan. Manulak halak na loheian sarupa do ai manulak Tuhan Jesus. 

4. Anggo isobut ijon halak na loheian, na horahan, mampar-ampar, seng marhiou, boritan anjaha tartutup, aima sidea na lang mungkin mambalaskon holong na ibere hita. On sihol mangajarhon bahwa haganup horja na madear ampa horja mangkaholongi sedo bertujuan manuntut balas humbani halak na legan tapi ihorjahon parpintor do in halani porsaya domma ipasirsir Tuhan upah bani sidea aima hagoluhan na sadokah ni dokahni. Halani ai lang ongga merasa rugi pangahapni laho mangkaholongi tapi sebalikni ihorjahon do ai ibagas malas ni uhur. Pori pe lang tarbalaskon halak na legan horjani na madear ai lang halani ai ia marungut-ungut janah berhenti mangkorjahon holong. Sada kebahagiaan janah kepuasan do bani parpintor anggo ibere Tuhan ope kesempatan bani sidea laho mangkaholongi hasomanni.

 5. Refleksi

a. Ija do hita boi pajumpah pakon Tuhan Jesus? Sobali i gareja, pajumpah do homa hita pakon-Si bani pargoluhan ari-ari aima anggo iidah hita sidea na musil janah na masombuh na mamorluhon pangurupionta. Halani ai ulang ma rosuhan hita marhasoman pakon halak na boi mangurupi hita tapi malas ma homa uhurta marhasoman pakon halak na mamorluhon pangurupionta.

b. Halak na bayak sedo halak na buei patumpuhon arta untuk dirini sandiri tapi na buei mambere humbani dirini hubani halak na legan tarlobih halak na miskin janah na mampar-ampar do. Ulang ma pitah bayak hita bani panorang, pambotoh, gogoh, arta, pnl., tapi bayak ma homa age bani holong ase ulang sisoya-soya goluh parugamaonta. Halani ai malas ma uhurta lang pitah sanggah manjalo tapi lobih malasan ma uhurta anggo ibere Tuhan kesempatan banta laho mambere. Tongon martuahan do na mambere ampa na manjalo.

c. Ganup arta na ipatumpu hita i dunia on na laho tading do ai tapi ganup pambahenanta na madear ibagas holong lang ongga soya ai, arta na kekal do ai. Halani ai patumpu hita ma banta arta i nagori atas marhitei arta ampa gogohta na i dunia on.

d. Haleluya 476 : 1 – 3

PARAYAK NA MADEAR, TUNDALHON HAJAHATON ! (Ambilan 19 November 2017, Sepanya 1 : 7, 12 – 18)

PARAYAK NA MADEAR, TUNDALHON HAJAHATON !

Ambilan 19 November 2017

Baca : Sepanya 1 : 7, 12 – 18         

1. Sepanya aima nabi na idilo Naibata marhorja i Juda (Jerusalem) sanggah panorang ni raja Josia (ay.1). Panorang ai sidea domma madabuh bani hajahaton manombah Baal (ay.4), marsombah do namin bani Jahowa tapi marbija homa bani naibata na legan (sinkritisme, ay.5), lang be marpanungkun ampa mangindahi Jahowa (ay.6). Goluh ni sidea domma daoh humbani Naibata, parugamaon ni sidea domma kehilangan makna halani icemari dosa ampa hajahaton. Na manrajai uhur ni sidea lang be Naibata tapi domma rosuh ni sidea tumang. Domu bani kondisi in ma ipatugah bahwa sasintongni sidea domma manuju paruhuman ni Naibata. Dalan ase boi maluah pitah sada do aima mulak bani Naibata. 

2. Domu hujin isobut ‘Sip ma nasiam i lobei ni Jahowa! Ai dohor mando ari ni Jahowa. Domma ipasirsir Jahowa sada galangan sisayaton, anjaha iuras na niontang-Ni’ (ay.7). Ungkapan ‘sip i lobei ni Jahowa’ mararti: sikap na sirsir manangihon janah merenunghon hata ni Naibata sehingga marhitei hata ai boi mengevaluasi pargoluhan na lepak sadokah on. Marhitei sikap na sonin iarapkon tubuh kesadaran bahwa sisoya-soya do goluh na lang marhabiaran bani Naibata. Marhitei na manangihon hata ai do homa gabe ibotoh bahwa Naibata sirsir ope manasap dosa ampa paluahkon anggo ra marhamubahon. Naibata sihol manguras, papansingkon sagala dosa hajahaton ai. On pataridahkon idop ni uhur ni Naibata ase ulang sompat mangonai bani sidea ringis-Ni. ‘Dohor mando ari ni Jahowa’, maksudni: ulang be lansei, ulang itunda-tunda laho paubahkon uhur. 

3. Selanjutni ipatugah do konsekwensini anggo lang sirsir marhamubahon aima: Naibata mamareksa marhitei lampu janah marlulu bani hajahaton ni sidea. (ay.12). Mamareksa marhitei lampu maksudni : lang adong na boi terluput atau melarikan diri humbani paruhuman ai. Bani ari ai Naibata roh lang be laho mangidopi tapi manrampas ugas-ugas ni sidea janah parsedahon pohon anggur ni sidea ma (ay.13). Bahkan isobut do ari ai ari na mapaet halani masa ma hasosakan ampa habiaran, hasedaon ampa hasiapon, hagolapan ampa halotiron (ay.14-16). Tarsosak ma ganup halak na lang ra marhamubahon, dadap-dadap songon na pitung (ay.17). Sonin ma janginni na sihol masa anggo totap ibagas hajahaton.

4. Bani ay.8 ipatugah homa bahwa lang adong na boi paluahkon sidea humbani ringis ni Naibata termasuk pirak barang omas na ibanggahon sidea sadokah on. Lang tarpangunsagahkon age aha laho paluahkon diri humbani ringis ai. Sisoya-soya do haganup na adong halani ijai terbukti ma na lang margogoh do hape haganup na adong i dunia on paluahkon sidea. Halani ai pilihan terbaik aima mamakei kesempatan na adong laho paubah uhur, manadingkon dosa janah mulak hubani Naibata.

 

5. Refleksi

a. Sirsir ipasingat aima sikap bijak atau na bijaksana. Anggo Naibata paingatkon hita marhitei hata-Ni tanda ni holong-Ni do ai, ulang ma hampung uhurta. Ulang ma ihagigihon hita sipaingat ampa na padaskon singat-singat tapi pakei hita ma ai gabe sada kesempatan pabayuhon uhur ampa parlahou. Memang sipata ra do borit pangahap anggo ipaingat tapi sasintongni mampangkorhon hadearon do ai usih songon tambar na mapaet na boi mamboan hamalumon. 

b. Nuan ibere ope kesempatan banta manjalo idop ni uhur ni Naibata age pe pardosa hita asal ma ra marhamubahon. Sirsir do Tuhan manguras hita humbani ganup dosanta na ibuktihon marhitei holong ni Tuhan Jesus. Tapi bani ari ni Tuhan ai gabe sipanringis do Ia bani na lang ra paubah uhur. Halani ai ulang be tarlalap, pakkei ma mamakei panorang ase ulang manosal holi ujungni.

c. Memang goluh na mamparayak hasintongan ampa mardalan bani hata ni Naibata ra do sipata gabe habileian i dunia na gok dosa on. Tapi ulang sangsi janah mabiar hita halani janginan ope uhuman sijaloon ni jolma na padaohkon dirini humbani Naibata bani ari ni Tuhan ai. Halani ai malas ni uhur ma banta mulak janah mardalan bani rosuh ni Naibata.

d. Bani na buei sora, hiruk-pikuk ampa kesibukan ni goluh i dunia on porlu totap ipasirsir hita dirinta manangihon sora ni Naibata ase ulang mabuk janah taruyun hita ibahen dunia on. Marhitei hata ni Naibata do boi torang uhurta age mandompakkon ampa mangatasi haganup na masa.

e. Pori pe songon na mardohar parjahat i tanoh on ulang pala etek uhurta atau cemburu hita halani na masa sonari lape ai ujungni. Na laho roh ma ari ni Tuhan manirang parjahat ampa parpintor. Halani ai jolom hita ma totap hata ni Tuhan janah hagoluhkon hita ma ai.   

f. Haleluya 142 : 1,2,3  

PUHO JANAH TORANG MARUHUR (Sibasaon 19 November 2017, 1 Tesalonika 5 : 1 – 11)

PUHO JANAH TORANG MARUHUR

Sibasaon 19 November 2017

Baca : 1 Tesalonika 5 : 1 – 11

1. Sikap paimahon aima na selalu puho janah siaga, fokus uhurni hubani na ipaima sedo hubani dirini. Goluhta aima goluh na sedang paimahon ari ni Tuhan ari parroh-Ni padua-halihon. Lang binotoh sadihari panorangni tapi songon panangko borngin do (ay.2). Halani lang binotoh panorangni, bani ganup panorang ningon jaga. Aha na porlu ijaga? Hapansingon ni goluh i tongah-tongah ni hagolapan ampa habutakon ni dunia on. Manggoluh ope na porsaya i dunia on tapi biakni lang boi sarupa pakon dunia on halani sidea domma halak na ipapansing humbani dunia on (ay.4-5). Halak na dob ipapansing isobut do anak na lihar. Sebagai anak na lihar goluhni lang boi larut hubani hagolapan ni dunia on. Lang na golap be simada na porsaya in halani ai ulang ma tarpodom tapi puho ma janah torang maruhur (ay.6). Sedo maksudni anggo domma porsaya lang boi modom borngin tapi sihol patangkashon ase ulang gabe tarpodom haporsayaon. Bani ganup na masa ulang miloh haporsayaon. Halak na porsaya isimbili do sagala goluh ampa parlahou na golap, sagala na boi parsedahon haporsayaonni. Ibotoh na porsaya in do homa bahwa goluh ni jolma lang kekal i dunia on tapi na mardalan do hansa ia i dunia on. Halani ai lang gap bani na i dunia on pingkiranni, tapi sirsir do sidea managam ari parroh ni Tuhan in.

2. Ase boi totap puho haporsayaon janah lihar parlahou porlu iperlengkapi dirini ase tahan janah monang manlawan akal-akal ni sibolis. Carani aima mamakei baju bosi haporsayaon ampa haholongan, ampa tangkuluk pangarapan bani haluahon (ay.8). Mase? Halani sibolis selalu berupaya menggoda jolma ase lupa bani Naibata marhitei na menawarhon kenikmatan-kenikmatan dunia ase gok bani dunia on tumang uhur ni jolma in, ase lobih ihargahon jolma in dunia on dari pada goluh hasintongan. Akal-akal ampa serangan ni sibolis ai ningon ilawan janah italuhon marhitei na totap puho haporsayaon janah mangarap bani harajaon na kekal na dob ipasirsir Naibata. Halani ai na tang ihamalaskon uhur ni sidea lang sekedar kenikmatan dunia tapi ase goluh ni sidea totap maronjolan bani hata ni Naibata do.  Malasan do uhur ni sidea margoluh ibagas hasintongan marimbang haganup na adong i dunia on. Sidea lang ra terlena atap halani aha pe gabe manundalhon Naibata. Ihargahon na porsaya in do pangkopkopon ni Tuhan Jesus na dob papansingkon sidea sehingga gabe hagigi do bani sidea sagala biak ni dosa ai (ay.9-10). Lang dosa be na manrajai uhur ampa goluh ni sidea halani domma  ibebaskon Tuhan Jesus sidea humbani gomgoman ni dosa ai. Goluh ni sidea domma saguru hubani rosuh ni Tuhan na paluahkon sidea. Ihaporsayai do homa lang be mangonai uhum atau sigilaan sidea halani domma ibebaskon sidea humbani dosa ai. On ma na mendorong na porsaya totap puho, selalu mangutamahon goluh na sintong.

3. Domu hubani na sonin ma porluni goluh na puho, maka na porsaya in sirsir do saling marsipodahan anjaha marsipauli-ulian ase haganup totap marsijoloman bani hata hasintongan ai (ay.11). Ketika adong na galek tugasni na gogoh do paingatkon ibagas holong ampa hata ni Tuhan. Hidup saling menopang bani segala hal (termasuk kebutuhan jasmani dan rohani) merupakan ciri ni parsaoran bani halak na porsaya. Tujuanni ase ulang gabe laho hasomanni mangindo pangurupion bani kuasa-kuasa ni dunia / sibolis. Sirsir saling menopang janah marsipaingatan merupakan kekuatan persekutuan bani halak na porsaya. 

4. Refleksi

a. Sasintongni domma maseda hubunganta pakon Naibata halani dosanta. Tapi domma italuhon Naibata sibolis ampa dosa ai marhitei Tuhan Jesus. Halani ai ulang be berpihak hita hubani na talu.

b. Haporsayaon na puho aima na selalu palobeihon rosuh ni Naibata marimbang rosuh ni dunia. Tanginan do ia bani sora ni Naibata marimbang sora ni dunia on. Porlunan do bani mardalan bani hasintongan pori pe halani ai ihagigihon dunia on ia. 

c. Totap marjaga-jaga aima sikap na maningon melekat banta. Mase? Buei do munsuh aima akal-akal ni sibolis na sihol parsedahon haporsayaon ampa pangarapanta. Anggo lang pakkei boi do terlena janah talu hita halani sibolis biasani roh do humbani rosuh pardagingonta.

d. Pasu-pasu atau sibere-bere ni Naibata do banta dunia on halani ai ibagas biar ampa pambalosion bani Naibata ma ijalo janah ipakei hita haganup ai. Ulang ma gabe iparnaibata hita use dunia on. Ulang ma homa halani mamparayak na i dunia on gabe  ipaluah hita use siharganan ai.  

e. Marpangarapan bani haluahon na sempurna bani parroh ni Tuhan padua-halihon, on ma patoguh uhurta ase totap setia mambalosi Tuhan pori pe buei ope paruntolon i dunia on. Marsipaingatan ma homa hita ibagas holong ase ulang adong humbanta na magou.

f. Haleluya No. 262 : 1 – 3

Bahan Ambilan Minggu, 12 Nop 2017 (XXII Dob Trinitatis, Matius 25 : 1 -13)

Bahan Ambilan Minggu, 12 Nop  2017 (XXII Dob Trinitatis)

Teks : Matius 25 : 1 -13 Doding:Haleluya 184 : 1,2,4

 

1. Bani mungkahni teks on, domma ipatorang paboa limbaga on aima limbaga na sihol patorangkon pasal Harajaon Nagori Atas. Didalam beberapa penafsiran, Jesus isobut sebagai mempelai laki-laki. Sapuluh naboru aima gereja. Gereja terdiri atas orang-orang baik dan jahat,orang-orang bijaksana dan bodoh. Suluh na iboan sidea aima gambaran perbuatan-perbuatan baik. Minak aima kehadiran /pengurapan Roh Kudus. Roh Kudus yang ada pada gadis-gadis itu mencerminkan kualitas kesiapan mereka. Salah sada aspek humbani harajaon nagori atas aima sonaha sikap ni halak na porsaya ibagas na paimahon parrohni Tuhan Jesus napaduahalihon. Tangkas do Jesus patorangkon pasal Harajaon nagori atas ai marhiteihon limbaga pasal sapuluh anak boru, na bingkat marsiboan suluhni, laho mangalo-alo siparunjuk.Sapuluh anak boru ai, adong lima na maruhur tapi adong homa lima na oto.  Bani teks on, na “oto” na imaksud Tuhan Jesus aima halak na lang siap sedia/pasirsirhon na porlu bani na paimahon parrohni Tuhan Jesus. Sedangkan na maruhur aima halak na siap sedia/pasirsirhon na porlu bani na paimahon parrohni Tuhan Jesus.

2. Anggo adat istiadat ni halak Jahudi, mempelai laki-laki roh hu rumahni mempelai perempuan sanggah panorang borngin. Somalni mempelai laki-laki mangajak huda, marpakeian na jenges usih songon raja, anjaha adong do na mangiringi. Mempelai perempuan  mangutus 10 anak boru na laho mangalo-alo parohni mempelai laki-laki. Sidea marsiboan suluhni bei (ay.3), tapi lima anak boru na oto ai lang mamboan minak sebagai persediaan, janah lima anak boru na maruhur ai mamboan minak sebagai persediaan mana tahu hurang minakni sanggah na paimahon parohni mempelai laki-laki. Artini ijai, bahasa lima anak boru na oto ai manggambarhon pasal halak  na lang mempersiapkon segala sesuatu dengan baik na paimahon parrohni Tuhan Jesus sedangkan lima anak boru na maruhur manggambarhon halak na benar-benar mempersiapkon dirini bani na paimahon parrohni Tuhan Jesus.

3. Parrohni mempelai laki-laki ai, tartunda humbani na somal, mambahen naboru na sapuluh ai tartunduh lanjar tarpodom. Sanggah tongah borngin, adong ma na dilo-dilo “Tonggor ma, Siparunjuk in! Roh ma mangalo-alosi! (ay6). Jadi puho ma anak boru na sapuluh in anjaha ipasirsir bei ma suluhni. Hape, taridah ma bahasa lima anak boru na oto ai domma merlep suluhni halani kekurangan minak. Sidea hurang siap sedia bani paimahon siparunjuk (ay.7). Sonai ma, parrohni Tuhan Jesus na paduahalihon, bahat halak na porsaya lang mempersiapkon diri, suluhni domma padam. Cahaya iman lang be menyala ibagas dirini. Halani ai, ipangindo sidea minak hubani anak boru na mamboan persediaan minak (anak boru na maruhur). Ternyata lang jumpahan sidea. Artini anggo tiba ma panorang parrohni TJ na paduahalihon, lang boi be hita saling menolong, masing masing akan bertanggungjawab bani haganupan pambahenanni.

4. Sanggah isuruh naboru na oto ai, mamboli minak, roh ma mempelai laki-laki, janah masuk ma sidea hu pesta parunjukan  untuk bersukacita/bersorak sorai janah itutup ma labahni ai (ay.8-9). Lang be dihut  hu pesta parunjukan ai anak boru na oto ai halani domma tarlambat. Ipangindo sidea ase ibuka labah bani sidea, tapi lang ibere  halani nini siparunjuk ai bani sidea seng hutandai hanima . Domu hujon, Jesus sihol mangajari haganupan para pendengarNi age hubanta haganupan untuk tetap berjaga-jaga bani na paimahon parrohNi. Lang adong na mambotoh panorangni ai. Bani Matius 24 :36 ihatahon do bahasa lang adong na mambotoh, baik ma ai malekat na isurga, bahkan Jesus sandiri pe lang mambotoh, tapi pitah Bapa in do. Halani aima ase ihatahon : “Halani ai, jaga ma hanima, ai seng ibotoh hanima arini pakon panorangni”. (ay.13)

5. Ase domu bani ambilan on, adong piga-piga hal na sihol ipasingat hubanta, aima ;

a. Sebagai halak na porsaya ase totap ma marjaga-jaga, siap sedia das hubani parrohni Tuhan Jesus napaduahalihon. Songon doding na mangkatahon  “…Kau dapati aku tetap setia…” Artini bahasa lang ibotoh hita sadihari roh Tuhan Jesus napaduahalihon, na penting sonaha ma sikapta bani na paimahon parrohNi. Bahat do memang halak sibuk mamingkirhon antigan do rohNi. Sebagai halak na porsaya, lang ai na ipingkirhon hita, tapi sonaha do sikapta na laho mangalo-alo parrohNi. Sikap halak na porsaya na paimahon parrohni TJ lang pasif tapi aktif. Artini, hita lang soh-soh dansa paimahon ai, tapi dengan iman dan kasih yang menyala-nyala na laho mangkorjahon na madear.

 

b. Ada ungkapan mengatakan : “Sesal kemudian tidak berguna”. Panorang  goluhta sonari aima  masa persiapan menanti kedatangan Tuhan.Ulang be itunda laho mambahen persiapan. Hatani Tuhan mangkatahon : “Sadari on, sanggah na binogei nasiam soraNi, ulang ma pamapir nasiam uhur nasiam…” (Heber 3:15). Jangan tunda untuk mengasihi, memaafkan, berbuat baik, berdamai, berhenti melakukan kejahatan. Supaya kita jangan “kelihatannya” saja sedang menantikan saatnya masuk dalam kerajaan surga, namun nyatanya ketika saatnya tiba, kita bukanlah orang-orang yang layak masuk dalam kerajaan sorga yang kekal. Bani Injil Matius 7:21 isobut “seng haganup halak na mangkatahon Bangku Tuhan, Tuhan !, masuk hu harajaon nagori atas ai, pitah na mandalankon harosuh ni Bapangku na inagori atas ai do”. Halani ai, totap ma hita gabe gereja na maruhur, na totap siapa siaga, bani na paimahon parohNi Tuhan Jesus na paduahalihon.Amen

 

Bahan Sibasaon Minggu, 12 Nop 2017 (XXII Dob Trinitatis, Amos 5:18-24 )

Bahan Sibasaon Minggu, 12 Nop  2017 (XXII Dob Trinitatis)

Teks : Amos 5:18-24 Doding:Haleluya 236 : 1,2,4

 

1. Amos aima sada halak humbani parmahan na hun Tekoa (1:1) ampa sipaturei-turei hayu ara (7:14). Tuhan Naibata mandilo, mamilih janah mangutus Amos sebagai Nabi laho padaskon Hatani Naibata hubani bangsa Israel sanggah panorang pamarentahan ni raja  Jerobeam. Bani panorang ai, bahat do parlahou ni bangsa Isarel na lang talup bani Tuhan. Bani keadaan na sonai adong do homa “nabi” na seng be mansahapkon harosuh ni Tuhan, sidea marosuh pitah pasonang-sonangkon pinggol ni raja, halani memang hasomalan ijia sidea marhorja marhitei na ibayar raja. Keadaan na sonin ma na mampangkorhon hageoron bolon bani bangsa ai. Buei ma tumang goluh ni sidea manlembang humbani harosuh ni Tuhan; uhum pe domma ipapeol, idondon do halak na musil, idogei-dogei halak na maetek,magigi do sidea mangidah halak sihatahon na sintong, domma laho sidea manombah gana-gana iBetel sonai age i Gilgal. Bani kondisi na sonin ma idilo Naibata si Amos gabe nabi-Ni na pasingatkon bangsa ai ase pajongjongkon uhum ampa hapintoron.

2. Adong 2 pahara na pinadasni nabi Amos, aima ;

a. Ari ni Jahowa  (ay.18-20)

Nini nabi Amos : “Bursik ma hanima na manghasiholi ari ni Jahowa!  Bani bangsa Israel age hubanta halak na porsaya, mangkaporsayai paboa bani sada panorang, ai roh ma ari ni Tuhan in aima ari na gok malas ni uhur, lang adong be tangis ijai. Tapi sebalikni, nabi Amos padaskon hubani bangsa Isarel, bahwa kepahitan do ari ni Tuhan in. Aima ase isobut nabi Amos, celakalah orang yang menantikan ari ni Tuhan. Halani bani ari ni Tuhan, haganup jolma maningon mempertanggungjawabkon aha na ihorjahonni. Nabi Amos menyerukan “celaka” bani bangsa Israel na lang marubah, na lang manadingkon horja na masambor, anjaha na lang setia bani Tuhan Naibata. Ari ni Tuhan bani na so ra mubah aima hagolapan ampa halotiron, panorang ibagas hasosakan. Ihatahon bani ay.19-20 aima pasal parjanginni ari ni Tuhan, igambarhon songon sada halak na bansah humbani singa, hape roh ulog mamagutsi. Gambaran on sihol pataridahkon paboa anggapanta domma maluah hita, hape lang.

b. Parugamaon ni bangsa ai (ay.21-23)

Ihagigihon Jahowa perayaan parugamaon ni sidea, anjaha tumpuan ni sidea pe seng iharosuhkon Tuhan. Age galangan situtungon ampa galangan sipanganon ni sidea pe domma seng mararti bani Jahowa, galangan pardearan humbani pinahan na pinamombur pe seng be ikawahkon Jahowa. Doding ni sidea pe seng marosuh be Jahowa manangihon, sonai age sorani husapi ni sidea domma ipindo Naibata ase ipadaoh humbani. Marhitei pernyataan on tangkas ma banta na parah tumang ma parlahou ni bangsa ai manlembang humbani dalan ni Tuhan Naibata, na mambahen Tuhan marah janah mangkagigihon sagala galangan ni sidea. Halani haganupan perayaan ni sidea pitah simbolik atap pe sipakulah-kulah. Boi hatahonon haganupan ai pitah menutupi pambahenan ni sidea na lang talup ai.Ritual ibadah yang dilakukan itu tidaklah dengan hati yang sungguh, hanya rutinitas saja.Umat Israel melakukan ibadah kepada Tuhan hanya untuk menutupi kejahatan yang dilakukannya. Ase halak na legan mamuji sidea, anjaha manobut sidea na “rohani”. Naibata mangkagigihon upacara keagamaan na irayahon bangsa Israel halani niat dan tujuan ni sidea beribadah memiliki motivasi na salah.Halani ai, na ipangindo Naibata aima ase ipadear sidea ma pargoluhon ni sidea marhitei “mabaor ma bahen hanima uhum songon bah, anjaha hapintoron songon bah na totap marbanggal (ay.24). Tuhan Naibata manghasiholhon ase ihorjahon bangsa ai keadilan ampa kebenaran itongah-tongah ni pargoluhan ni sidea. Daoh ma namin humbani bangsa ai  parugamaon na marsipakulah-kulah, mandogei-dogei halak na musil, manosak halak parpintor, manjalo sisip,pnl. 

3. Aplikasi 

a. Selaku halak na porsaya, idilo Tuhan Naibata do hita songon nabi Amos na padaskon suara kenabian. Maningon barani ma hita pasingatkon hasomanta ibagas halepakonni, janah ipakei Naibata do hita laho pajongjongkon hasintongan ampa hapintoron i tanoh on.

b. Lang adong na mambotoh antigan panorang parroh ni ari ni Tuhan in. Tapi na pasti, roh do ai. Halani ai, nuan ari paridopan,hargahon hita ma ai marhitei na totap setia huBani, janah hagoluhkon hita ma manggoluh ibagas hapintoron pakon hasintongan. Ulang sompat salpu in,ulang manosal holi dobni. Pakkei ma hitamamakei panorang na ibere Naibata hubanta. Anggo domma roh ari ni Tuhan in, lang adong be panorang laho marubah, sonari ma panorangni laho mereformasi goluhta.

c. Parugamaonta ulang ma  formalitas hansa. Tapi ihasiholhon Tuhan Naibata paboa parugamaonta maningon  taridah do homa humbani pargoluhonta. Sisoya-soya anjaha magigi do Tuhan Naibata mangidah ibadah-ibadahta, anggo lalap do homa hita mardatu, manghatai hasoman, mardomdom, mangodoh-odoh na madoyuk. Bani Jakobus 1:27 ihatahon : “On do parugamaon na borsih anjaha na so adong sihataon bani uhur ni Naibata, Bapa in, ai ma manorih na tading maetek, ampa na mabalu ibagas hamarsikonni, anjaha manjagai diri ulang butak marhitei dunia on”.

 

Bahan Ambilan Minggu, 05 Nop 2017 (XXI Dob Trinitatis, Mika 3:5-12)

Bahan Sibasaon Minggu, 05 Nop  2017 (XXI Dob Trinitatis)

Teks : Mika 3:5-12 Doding:Haleluya 142 : 1,2,4

1. Teks ni ambilan banta bani minggu on patugahkon sonaha Naibata marhitei nabi Mika, manlawan horja hajahaton ni dunia on. Bani panorang pangidangion ni Mika, sumber ni hajahaton justru roh humbani pejabat, na marpangkat; baik ai humbani pejabat Negara atap pemerintahan sonai pakon pejabat agama. Ipakei sidea do jabatan ai laho mambuat hauntungan pribadi. Iodoh –odoh do hasoman jolma na legan laho mambuat untung. Sintong do hata namanobut paboa  buei do jolma lang boi gabe jolma dompak hasoman ni jolma. Jongjong do jolma gabe “lawan” bani hasomanni sesame jolma. Anggo domma sonon masa, lang na botoh be, na ija na sintong janah na ija na salah. Halani hapentaran ni jolma in, boi do na sintong ipabalik gabe lang sintong. 

2. Hata ni nabi Mika bani teks ni ambilan on sasintongni itujuhon hubani nabi-nabi ampa pambobai ni Israel. Anggo mangihutkon horjani, sidea on ma na laho padaskon hata “damei” dompak bangsa ai. Tapi hata “damei” na imaksudkon ai justru pitah laho parohkon hauntungan bani diri ni sandiiiri. Anggo lang dapotan nabi ai, justru na legan do na itingtingkon, gariada barita panjahaion na ipadas ni mambahen buei jolma gabe mabiar atap marpusok ni uhur. Ipakei sipambobai parugamaon ni Israel do hajongjonganni laho parohkon hauntungan bani diri ni sandiri. Panjahaion ni sidea pitah laho mamingkiri hauntungon tumang. Marhitei horja na sonin do ase ipadas Mika hubani sidea uhum na sihol pamasaon bani sidea. Gabe lang be marpanonggoran sidea, manggoluh ibagas hagolapan janah lang mampu be laho manjahai. Anggo mangihutkon hajongjonganni, on do sasintongni na gabe tugas utama ni sahalak nabi. Tapi uhum ni Tuhan hubani sidea mambahen gabe lang talup sidea mangkorjahon horjani. Sonai homa pasal pambahenan ni Naibata hubani sidea. Gabe parohkon habadoron  do haganup na ihorjahon nabi-nabi palsu ai. Nini bani ay.7 “Mela ma halak na marpanonggoran, anjaha bador ma halak sipanjahai…” Itadingkon Naibata do sidea. Halak na dob itadingkon Naibata, gabe habadoron do na masa bani goluhni.

3. Mika jongjong sedo pitah laho mengkritik aha na dob binahenni nabi-nabi ni Israel bani panorang ai. Dihut do age pambobai ni Jerusalem gabe tujuan kritik ni Mika. Sasintongni sedo ise na gabe pambobai ni sidea on, ai ginompar ni Jakob do sidea. Tapi agepe sonai, sedo gabe jaminan ai bani sidea laho mambobai bangsa ai ibagas na hinarosuhkon ni Naibata. Ipatugah Mika do pambahenan ni sidea na masambor ai. Ibagas hajahaton do sidea mandalankon tugas ni selaku pambobai ni bangsa ai. Ihagigihon sidea do uhum, ipapeol do sagala na pintor; haganupan on pitah laho pasaudkon harosuhni sidea. Ijalo sisip, upah na lang tiba dalanni. Lobih ni ai, pag ope sidea manobut paboa na itongah-tongah ni sidea do Naibata agepe sasintongni haganup na binahen ni sidea ai gabe hagigi bani Naibata. Lang adong be na boi parohkon hasintongan humbani sidea. Pitah hajahaton do na irencanahon  sidea dompak hasomanni na adong ijai. Sonai ma parahni pambahenanni sipambobai sonai age nabi ampa malim na adong bani bangsa ai. Haganupan on tontu mamuhoi ringis ni Naibata. Ijon do ase ipadas Mika panjahaion ni pasal sidea. Mampangkorhon pusok ni uhur do aha na dob ihorjahon sidea. Halani ulah ni sidea na jahat ai, gabe tinggalaon do Sion songon juma. Sonai homa Jerusalem gabe gugunan batu ampa rumah panumbahan na gabe harangan. Gambaran pasal parsed ni huta ai binahen ni nabi, malim sonai age sipambobai na lang ra manangihon harosuh ni Tuhan. Ipatangkas Mika do hajongjongan ni na laho patugahkon uhum dompak bangsa ai. Agepe anggo bani panorang ai, sada huta na sangap janah buei do jolma marianan I Jerusalem, tapi halani ulah ni nabi, malim ampa sipambobaini bangsa ai gabe maseda do huta ai.

4. Sondahan on, buei do jolma mangaku laho pajongjongkon hasintongan, hadameion ampa uhum. Buei do na mangaku ra berkorban ase na sintong na humbani Naibata idalankon ibagas goluh on. Gariada adong do padan na ipadas ni sidea na laho memperjuangkan hasomanni na ibagas pangodoh-odohon, tapi bani kenyataanni pitah laho mandapotkon hasonangan ni sandiri. Ra do buei halak tartipu anggo mangidah penampilan sonai age gaya  parsahapni sidea. Anggo mangihutkon na hinatahonni nabi Mika, haganupan on pitah halani na lang adong be kuasa ni Tonduy ni Jahowa na laho mambobai hita mangkorjahon harosuhNi. Sedo gabe ukuran pasal ise hita (pemuka agama, sipambobai bani pamarentah, wakil rakyat, pnl), ai boi do haganupan on gabe manadingkon harosuh ni Tuhan, anggo lang marianan be Tonduy ni Jahowabani goluhta. Kritik sosial na ipadas nabi Mika ijon, dihut do gabe kritik hubanta halak na porsaya bani panorang on. Ijalo hita do parentah ampa suruhan humbani Tuhan ase pajongjongkon  hasintongan. Maningon isadari hita do paboa hita do na gabe parhiteian ni Naibata laho mangkorjahon hasintongan sonai age harosuh ni Tuhanta.

5. Bani minggu pesta Bapa, gabe panorang na dear ma on banta sekaligus laho paingatkon haganup bapa ni GKPS ase gabe sipambobai, malim sonai age nabi na ra mandalankon harosuh ni Naibata. Humbanta ma lobei roh ni na madear, ase marhiteihon na sonai ai gabe sitiruon ma hita bani horja na madear, itongah tongah ni keluarga, kuria sonai age masyarakat.

 

Bahan Sibasaon Minggu, 05 Nop 2017 (XXI Dob Trinitatis, 1 Tesalonika 2:9-13)

Bahan Sibasaon Minggu, 05 Nop 2017 (XXI Dob Trinitatis)

Teks : 1 Tesalonika 2:9-13 Doding:Haleluya 381:1-2

1. Bani ambilan on ipatangkas Paulus do bani kuria Tesalonika pasal aha na dob ongga ihorjahonni hinan hubani sidea. Tarbuka do Paulus laho mangkatahon  pasal halojaon sonai age hasunsahan, arian pakon borngin do sidea marhorja laho padaskon Ambilan na madear in songon na sinobut bani ay.9. 

Buei do resiko sonai age konsekwensi marpardomuan pakon horja pararatkon  hata ni Tuhan. Ijon lambin tangkas ma banta paboa sada horja na madear, lape tontu mintor boi ijalo ibagas na dear. Boi do adong paruntolon ampa sitaronon idompakkon marhitei haganupan ai. Sedo mulus janah dear haganup, agepe sasintongni pitah bahen malas ni uhur ni ampa haluahon ni kuria in do haganupan ai. Pag do Paulus mangkatahon paboa kuria in do na gabe saksi bani haganupan ai. Lang mintor mandolei apostel ai bani horja na sonai. Totap do ibagas na daulat, pintor anjaha seng panurakan parlahou ni sidea dompak na porsaya (ay10). Memang boi do roh kekecewaan anggo mardingat horja na binahenta, hape horja ai sandiri sedo na laho hubanta tapi idompakkon do hamaholon tarlobih roh ni humbani kuria ai sandiri. Iporluhon do toras ni paruhuran sonai age haporsayaon, ase ulang gabe pandoleian horja na laho pararatkon hatani Tuhan. Ipatugah Paulus do ijon sonaha sidea na jongjong songon sada Bapa hubani niombahni.  Ra mangajari, mamodahi, mangojur sagala horja na madear ase dapotan haluahon ma kuria in. Ibagas hasabaron do sidea laho mangkorjahon haganupan ai. Tujuan ni haganupan on, sonaha ase marparlahou kuria ibagas na patut dompak Naibata. Ipatangkas Apostel ai do paboa nabinahenni ai, tujuanni ase ihargahon janah ihamalaskon kuria in ma pandiloon ni Naibata hubani sidea laho masuk hubagas harajaon ni Naibata sonai age bani hasangaponNi (ay.11-12). Ijon do ipatangkas Paulus pasal malas ni uhurni ai paboa haganupan ai sedo horja na soya-soya. Ibagas ai, martarima kasih do Paulus hubani Naibata, halani panjaloon ni kuria Tesalonika bani hata ni Tuhan. Panjaloon ni side ape sedo songon panjaloon bani hata ni jolma, tapi lobih ni ai, gabe hata ni Naibata do ai hubani sidea. Dob ni gabe mampangkorhon do hata in bani goluh ni sidea (ay.13).

2. Humbani perikop ni sibasaonta on, boi marlajar hita pasal aha na talup sibahenon ni halak na porsaya domu hubani na mangajari ampa mangarahkon hasoman na legan ase sirsir dihut bani na manjalo hata ni Tuhan in. Bani teks on taridah do sonaha keteladanan  na dob ibahen Apstel Paulus  dalam rangka laho mangkopkop kuria in. Marpambahenan do ia domu hubani harosuh ni Naibata. Ganup do ihorjahon  apostel ai , sedo dalam rangka motivasi keuntungnan pribadi atap golongan tapi justru pitah bahen haluahon ni na porsaya in. Haganupan on, tontu gabe sada parlajaran na maharga age dompak kuria sonari on. Gabe tanggungjawab ni kuria sondahan on ma laho mangkopkop aha na dob ipungkah ampa na ihorjahon Paulus bani panorang on. Haganup pagori ni kuria masing masing maningon adong tanggungjawab untuk ai. Das do tanggungjawab ai age banta bani panorang on. Sada parlajaran na maharga lkeganni na isobut iatas aima pasal keyakinan ampa haporsayaonni Paulus bani panramotion na binahenni Naibata hubani. Ihaporsayai Paulus on do  paboa horja nabinahenni laho mangkopkop kuria in, pasti ihasomani ampa ipargogohi Tuhan. Umpasa mangkatahon “ilambung ni passa-passa tubuhan ma lapa-lapa.Agepe aha na masa totap ma mangajamkon Tuhan Naibata”. Marlajar humbani Paulus, age bagei hata na ituduhkon hubani, age bagei sitaronon na idompakkonni janah age bahat na lang marosuh mangidahsi halani hata ni Naibata, tapi tongtong do ia marpangajaman bani Naibata. Sonai ma naming hita selaku halak na porsaya. Paulus patugahkon bahasa hata na pinadasni ai lang roh humbani dirini sandiri, tapir oh humbani naibata do, halani ai marhagogohon do hata ni ai bani sagala na manangar. Martin Luther mangkatahon “Dimana Firman Allah diberitakan, disitulah Allah hadir”. Halani ai, bani minggu Bapa on, dihut ma haganup  seksi Bapa na gabe parhiteian ni Tuhan laho pararatkon  hataNi. Jalo hita ma tugas  tanggungjawab bani minggu seksi Bapa on, ase lambin marsangap ma Tuhan marhitei hita.

 

JANGANLAH MENJADI KRISTEN YANG MUNAFIK ! (Ambilan 05 November 2017, Mika 3 : 5 – 12)

JANGANLAH MENJADI KRISTEN YANG MUNAFIK !

Ambilan 05 November 2017

Baca : Mika 3 : 5 – 12 

1. Nabi Mika marhorja bani panorang ni raja Yotam, Ahas, Hiskia (743-715 SM). Ia mengkritisi hajahaton bani panorang ai. Menjamur do nabi sipakulah-kulah janah raja sipambobai pe lang be marhabiaran bani Naibata. Sidea memperalat goran ni Naibata tapi horja ni sidea justru pahirihon goran ni Naibata. Ipauli sidea do Jerusalem marhitei daroh ampa hagedukon (ay.10), manjalo sisip bani paruhuman, ipapeol do sagala na pintor, nabi-nabi manjalo pirak do manjahai (ay.11-12). Tapi bani kondisi na sonin sidea berangapan keamanan akan totap do terjadi, nini: ‘Ai lang Jahowa do i tongah-tongahta? Seng tumaram sogop banta hamagouan’. Tapi nabi Mika menegaskon keamanan na iarapkon sidea berubah jadi kehancuran ‘Maningon tinggalaon do Sion songon juma, Jerusalem maningon gabe guguan batu.  (ay.11-12). Kota kebanggaan ni sidea akan menjadi hancur.

2. Ketika nabi sipakulah-kulah padaskon hata marasal humbani pingkiran ni sidea sandiri demi meraup keuntungan, demi harga diri dan penghormatan, tapi nabi Mika menegashon bahwa hata na ipadasni murni roh humbani Naibata, isi hati Tuhan, nini: ‘Sonon do hata ni Jahowa’(ay.5). Kehadiranni sebagai nabi lang padaskon pingkiranni sebagai jolma tapi sebagai penyambung lidah Allah na padaskon hata ni Naibata ibagas na sintong. Ketika nabi sipakulah-kulah memanipulasi hata ni Naibata demi kepentingan pribadi, tapi Mika padaskon hata ni Naibata secara murni pori pe halani ai ihagigihon halak ia. Kebenaran atau hasintongan bani Mika lang aha na boi pasonang dirini tapi aha na pamalas uhur ni Naibata do. Nabi Mika berani menegor dosa ni nabi sipakulah-kulah ampa raja-raja ni bangsa Israel ampa Juda. Biaran janah balosan do ia bani Naibata marimbang jolma. Aha na ipadasni murni marasal humbani Naibata tanpa tercemar oleh kepentingan pribadi, kelompok ampa kepentingan na legan.

3. Ipadas nabi Mika do uhuman ni Naibata halani hajahaton ni sidea. Bahkan halani dosa ampa hajahaton ai, pori pe sidea mandilo goranni Naibata tapi na ijalo sidea lang be pangurupion ampa pasu-pasu tapi uhuman do. Tarlanglang do tonggo ni sidea bani Naibata halani hajahaton ai. Tonggo lang boi melegitimasi atau menutupi dosa tapi tonggo aima ungkapan iman na maningon taridah homa humbani cara hidup na iharosuhkon Naibata. Ihagigihon Naibata do tonggo ni parjahat. Tonggo ni halak parjahat adalah kekejian di hadapan Tuhan. Goluh atau cara hidup maningon dihut sebagai bahagian ni tonggo atau ibadah. 

4. Halani ai pori pe iarapkon bangsa ai kenyamanan (ay.11), tapi na terjadi aima hagolapan bahkan halotiron ma age arian bani sidea, janah habadoron ma upah ni sidea (ay.6). Pori pe iarapkon sidea malas ni uhur tapi hasedaon do use jaloon ni sidea. Aha na isuan, ai do tubuh. Anggo isuan sidea hajahaton jaloon ni sidea ma uhuman. Iarapkon sidea na madear tapi hasamboron do na ijalo. Sonin ma nabi Mika secara tegas padaskon uhuman ni Naibata bani bangsa ai.

 

5. Refleksi

a. Hadearon ampa pasu-pasu marharohan humbani Naibata. Ulang ma sura-suran mamparayak hadearon ampa pasu-pasu hape goluhta daoh do humbani Naibata, pingkiran ampa pangabakta justru menyakiti hati Tuhan. Tarlanglang do ibadah atau tarolat do tonggo ni parjahat na lang peduli bani rosuh ni Tuhan.

b. Hati-hati manobut goran ni Tuhan anggo lang sirsir manggoluh ibagas rosuh ni Tuhan. Lang haganup na mandilo goran ni Tuhan jumpahan haluahon.

c. Ulang ibelokkon hita hasintongan ni hata ni Tuhan demi kepentingan apa pun ase ulang tarbador hita. Cepat atau lambat, Naibata pasti do manguhum parjahat.

d. Songon nabi Mika na berani menyuarakan hasintongan sonai ma hita idilo ase berani mengatakan yang benar. Ulang sebalikni berani bersuara hape rosuhta sandiri do na ipadas hita. Janganlah menjadi orang Kristen yang munafik.

e. Halani ai porlu mengevaluasi diri, apakah na sintong na ianut hita sadokah on domma berdasarhon rosuh ni Tuhan atau pitah berdasarhon rosuhta sandiri ope.

f. Haleluya No. 381 : 1 – 3  

GABE SITIRUON BANI NA MADEAR (Sibasaon 5 November 2017, 1 Tesalonika 2 : 9 – 13)

GABE SITIRUON BANI NA MADEAR

Sibasaon 5 November 2017

Baca : 1 Tesalonika 2 : 9 – 13 

1. Dalam rangka peneguhan iman ni kuria na i Tesalonika, Paulus manulis surat on tarlobih bani panorang ai buei hasutan ampa tantangan humbani kelompok anti-Kristus i Tesalonika na boi melemahkon haporsayaon ni sidea. Ase mampu mandompakkon kondisi ai janah ase ulang gabe terkabur haporsayaon ni sidea iporluhon totap penyegaran rohani. On ma na idalankon Paulus bani kuria ai.

2. Paulus mambahen dirini gabe teladan bani kuria Tesalonika pasal hapongkuton ibagas haporsayaon. Bahkan ia lang ongga manunsahi kuria ai tapi marusaha do ia marhorja arian pakon borngin ase ulang iborati kuria ai pasal haporluanni. Ihorjahon do horja parambilanon ibagas holong ampa bulus ni uhur songon bapa hubani anakni laho mangojur ampa mamodahi kuria ai (ay.11-12). Pori pe buei ialami Paulus sitaronon bani horja parambilanon tapi lang ongga mundur semangatni halani holongni bani kuria ai. Ihorjahon do horja parambilanon ibagas biar ampa pambalosion bani Naibata tanpa memiliki motivasi na legan untuk kepentingan pribadini atau ingin meraup kehormatan ampa keuntungan humbani kuria ai.

3. Itandaskon Paulus ‘Nasiam do saksi, Naibata homa, paboa daulat, pintor, anjaha seng panurakon parlahounami dompak nasiam na porsaya’ (ay.10). Paulus terbuka menilai dirini i lobei ni kuria ai bahwa lang adong kepura-puraan atau kemunafikan bani horja parambilanonni. Terbuka do ia inilai kuria ai bahkan isadari do bahwa Naibata pe dihut do mangidah motivasi ampa ketulusanni bani horja pangidangionni. Paulus lang berpura-pura songon na bujur i lobei ni kuria ai halani tangkas do iidah kuria ai sonaha cara hidupni. Ijon Paulus mangidah porluni hajongjongan ni sipambobai i lobei-lobei ni kuria. Pribadi ni sipambobai sangat berdampak bani pembangunan rohani ni kuria. Halani ai ijaga do dirini ase ulang gabe partolsuan bani kuria. Ia sadar bahwa tugasni aima laho marmahani do sedo paerapkon. Ijaga do dirini ase ulang gabe sandungan atau partolsuan tapi sebalikni boi gabe sitiruan. Isadari Paulus bahwa horja parambilanon lang sekedar padaskon hata ni Naibata marhitei hata tapi dihut do homa marhitei cara hidup sehari-hari na langsung iidah kuria ai. 

4. Na utama bani Paulus sedo sonaha ase gabe terhormat ia bani horja parambilanonni tapi sonaha ase lambin tarambilan do goran ni Tuhan janah terbangun haporsayaon ni kuria marhitei horja ampa goluhni. Halani ai na parlobei ijaga aima dirini, hauhuronni ase ulang gabe partolsuan. Ia sirsir mangorom (menguasai hati dan emosi), mamparnalang dirini bahkan manadingkon harga diri demi tujuan na mulia ai. Ia sadar bahwa tugasni aima padaskon hata ni Naibata (‘ijalo nasiam do in sedo songon hata ni jolma, tapi songon hata ni Naibata do, ai in do in tongon’/ay.13). Malas ni uhur bani Paulus sedo anggo maruntung ia atau gabe isanjung / ihormati halak ia marhitei horjani tapi anggo lambin marbuah ambilan na madear bani kuria ai do janah lambin marsangap Tuhan marhitei horjani do. Halani ai na itarimakasihkon Paulus aima halani pongkut do kuria ai manjolom Ambilan Na Madear na ipadas bani sidea do (ay.13).

5. Refleksi

a. Melayani bukan dilayani, membangun bukan merusak, menyatakan isi hati Tuhan bukan isi hati manusia, menjadi teladan bukan menjadi sandungan: Inilah ciri seorang hamba dan orang percaya.

b. Lebih baik diam daripada berbicara tapi membuat keonaran, lebih baik tidak berbuat daripada berbuat untuk kesombongan diri, lebih baik mati daripada hidup jika hidupnya menjadi sandungan bagi dunia.

c. Saling membangun dan meneguhkan iman dalam kasih melalui firman Tuhan, bersama-sama membesarkan nama Tuhan dan hidup dalam firman Tuhan, akan menjadikan persekutuan indah dan rohani. Inilah persekutuan yang disenangi oleh Tuhan. Di luar itu adalah persekutuan dunia walaupun mereka menamakan diri sebagai persekutuan Kristen.

d. Perkataan sepertinya saleh tapi hatinya busuk adalah bagaikan sampah yang dikemas dengan kertas kado yang indah.

e. Haleluya 353 : 1 – 3        

 

Page 1 of 4
Go to top
Template by JoomlaShine