Ipangindo do bani inang na mabalu ai bah inumon ampa santupik ruti (ay.10-11). Ternyata aha na adong bani inang ai pitah itak sappohul hansa janah minak otik bahkan ia pe domma das bani kesimpulan, dob ipangan sidea itak na otik ai matei ma ia pakon anakni. Sepintas anggo humbani sisi logika, bertentangan do keadaan on bani hata ni Naibata. Mase? Halani Naibata mangkatahon bahwa inang na mabalu ai do isuruh marmuduhon nabi Elias, hape ternyata keadaan ni inang ai pe domma sangat memprihatinkan. Tapi bani keadaan ai nabi Elias lobih porsaya do bani hata ni Naibata marimbang pingkiranni. Porsaya do ia bahwa kuasa ni Naibata boi do nyata age bani keadaan na sangat sulit. Halani ai nabi Elias lang mempertanyakkan mase lang sesuai fakta hubani hata ni Naibata, tapi isadari do bahwa adong do rencana ni Naibata sibahenon-Ni age hubani inang na mabalu ai. Domu hujin ia dengan tegas mangkatahon hubani inang ai “Ulang ham rusak, laho ma ham, bahen ham ma songon na hinatahonmu ai, tapi paturei ham lobei bangku sada ruti na etek, … Ai sonon do hata ni Jahowa, Naibata ni Israel, ‘Nitak na ibagas hudon ai seng anjai bois, anjaha minak na ibagas guri-guri ai seng anjai hurang, das bani ari parohon ni Jahowa udan hu atas tanoh on’” (ay.13-14). Haporsayaon ni Elias mambahen ia lebih fokus hubani hata ampa rencana ni Naibata marimbang hubani keadaan na sulit. Bani keadaan na lang bersahabat ternyata Elias mampu secara tegas menyatahon haporsayaonni pasal pansarihonon ni Naibata. Haporsayaonni mambahen ia lang manolsoli keadaan ai.
2. Ternyata inang na mabalu ai pe lang manjua ketika Elias marsuruhsi pamasakkon itak na otik ai bani nabi ai (ay.15). Sirsir berbagi domu hubani hata ni Naibata na ipadas Elias ipahami inang ai sebagai sesuatu berkat. Berkat / pasu-pasu lang be ipahami pitah ketika memiliki cukup atau marhasungkupan tapi ketika juga ia mampu berbagi pada saat berkekurangan. Pori pe keadaan ni sangat doyuk/miskin, tapi ternyata bayak do ia bani holong ampa na marsibere-bere. Pribadi na sonon tubuh halani domma parlobei Naibata marhorja ibagas dirini songon na dob ihatahon Naibata sebelumni hubani nabi Elias.
3. Dobni terjadi do halongangan, itak na otik ai lang marnabois janah sungkup menyambung goluhni sidea termasuk nabi Elias (ay.16). Iman dan ketaatan melakukan perintah Tuhan songon na idalankon nabi Elias ampa inang na mabalu ai ternyata berbuah manis. Pansarihonon ni Naibata ternyata lang pitah marhitei na ipasirsir parlobei haganup atau lang adong na hurang be, tapi anggo sirsir mandalankon hata ni Naibata age bani keadaan na marhahurangan, ijai do Naibata sirsir mansungkuphon na porlu bani jolma. Ukuran cukup lang sekedar itontuhon nilai nominal tapi sangat itontuhon haporsayaon. Atau, lang boi marsidalian halani na hurang gabe lang porsaya janah lang mandalankon hata ni Naibata.
4. Refleksi
a. Porsaya ma bani hata ni Naibata na sirsir mansarihon goluhta pori pe gati keadaan lang songon na ibagas uhur. Naibata markuasa do patalarhon holong-Ni bani ganup keadaan bahkan bani keadaan na paling sulit. Kata kunci, porsayanan bani kuasa ampa holong ni Naibata marimbang keadaanta.
b. Buei do jolma bayak bani arta tapi miskin bani holong ampa na marsibere-bere. Songon inang na mabalu ai na sirsir mambere sipanganon bani si Elias pori pe itak na otik ai mando na adong bani ternyata lang mambahen hasedaon bani. Pasu-pasu do ai banta anggo sirsir janah bayak berbagi atau mandalankon holong.
c. Parjumpahan ni nabi Elias pakon inang na mabalu ai ipakei Naibata sebagai sada proses laho patalarhon holong ampa kuasa-Ni na marisi pangajaran homa hubanta ase bani ganup na masa boi iamenhon hita sebagai sebuah kesempatan pematangan iman janah selalu mencari solusi marhitei na mangajamhon kuasa ni hata ni Naibata.
d. Haleluya 309 : 1 – 4