Print this page

MENGIKUT YESUS DENGAN SUNGGUH (Ambilan 29 Juli 2018 Matteus 16 : 24 – 28)

MENGIKUT YESUS DENGAN SUNGGUH

Ambilan 29 Juli 2018

Matteus 16 : 24 – 28 

1. Buei do jolma sirsir mangirikkon Tuhan Jesus dengan motifasi na lepak. Sadalan bani na buei tanda-tanda halongangan na ibahen Tuhan Jesus, adong do beranggapan bahwa mangirikkon Tuhan Jesus sonang ma janah lang be adong paruntolon. Bani sada sisi sintong bahwa markuasa do Tuhan Jesus manramotkon hita pasal pargoluhan ari-ari, tapi bani sisi na legan ambilan on mangindo ase sirsir homa mamparnalang dirini ampa mamorsan silangni (ay.24). Kehadiran ni Tuhan Jesus lang sekedar memenuhi kebutuhan jasmani tapi dihut do kebutuhan rohani. Na porsaya lang pitah manjaga goluh parangkulaon tapi dihut do goluh haporsayaon marhitei sikap mamparnalang diri ampa mamorsan silang. 

2. Mase porlu mamparnalang dirini ampa mamorsan silangni? Halani jolma in selalu iperhadapkon hubani dua pilihan aima pilihan keinginan hajolmaon/pardagingon ampa keinginan Roh atau partonduyon. Mamparnalang dirini maksudni sirsir mamparnalang /manadingkon rosuh-rosuh pardagingon, artini: bani ganup keadaan lang mangutamahon rosuhni daging tapi mangutamahon rosuh ni Tuhan. sirsir menahan diri bani rosuh-rosuh pakon kenikmatan dunia na lang sadalan bani rosuh ni Tuhan. Sikap na sonon lang urah janah halani aima ase isobut mamorsan silang. Mamorsan silang mararti do homa sirsir pori pe berkorban atau menderita halani mangirikkon Tuhan Jesus ampa mangkorjahon rosuh ni Kristus.

3. Halani ai isobut use ‘Ai aha ma gunani bani jolma, age ganup dunia on bani, anggo magou do tonduyni? Aha ma tarbere jolma bahen tobus ni tonduyni?’ (ay.26). Ijon adong dua na imunculhon aima: dunia pakon tonduy. Memang dunia on porlu do tapi ambilan on sihol menegashon ase ulang pitah dunia on tumang manggoki malas ni uhur ni jolma halani ganup na i dunia on lang mampu manobus tonduy. Domu hujin, na porsaya in ningon menganggap bahwa manjaga tonduy merupakan hal na utama lobih humbani na harga na adong i dunia on dengan cara: lang mencemari goluh bani rosuh-rosuh ni dunia on. Halani ai manjaga tonduy atau haporsayaon ningon gabe prioritas ibanding hubani na legan bahkan sirsir pori pe manaron secara parangkulaon demi mangirikkon Tuhan Jesus, lang mabiar pori pe agouan bani na i dunia on (arta, jabatan, bahkan hosah) demi mangirikkon Tuhan Jesus. 

4. Lebih tandas isobut ‘Ai na roh do magira Anak ni Jolma in ibagas hasangapon ni Bapa-Ni …,  jadi balaskonon-Ni ma bani haganup domu hubani horjani’ (ay.27). Balaskonon-Ni ma bani haganup domu hubani horjaani bei, sihol patugahkon bahwa haporsayaon ternyata lang bersifat pasif tapi aktif do untuk berkarya/marhorja marhitei na sirsir manggoluh bani pangajarion ni Tonduy. Goluh ni na porsaya atau na lang porsaya taridah do humbani: rosuh ni ise do harosuhni, rosuhni dunia on do atau rosuh ni Tuhan? Jolma na sirsir manggoluh bani rosuh ni Tuhan, sidea ma na dob maluah tonduyni, parsimada bani arta siharganan aima goluh na kekal. Parroh ni Anak ni Jolma in merupakan sesuatu na pasti (ay.28). Tujuanni ase ulang ragu jolma in mengambil keputusan mangirikkon Tuhan Jesus sonari halani lang binotoh atap adong ope kesempatan ai bani ari patar.

5. Refleksi

a. Antara keinginan daging dan keinginan Roh, merupakan dua pilihan na selalu menggoda hita jolma. Anggo lang pakkei boi do halani hajengeson ni dunia on gabe terlena hita gabe itundalhon hita use Tuhan Jesus na boi paluahkon tonduyta. Ternyata pori pe banta ganup na adong i dunia on lang boi ai paluahkon tonduyta, na boi paluahkon hita pitah hasirsiron/ketaatan mangirikkon Tuhan Jesus do.

b. Ase parsilangkon atau pamatei hita ma rosuh-rosuh pardagingon na mambahen hita roh daohni humbani Tuhan. Malas ni uhur banta lang be iukur pitah humbani perkara-perkara dunia (arta, jabatan, pnl.), tapi lobih hunjai, malas ni uhurta aima anggo domma mardalan hita ibagas pambobai ni Tuhan Jesus pori pe sipata boi do halani ai gabe manaron hita secara parangkulaon bahkan gati ianggap dunia on use hita sebagai halak na oto atau na ketinggalan zaman.

c. Mamparnalang diri merupakan biakta na porsaya. Mamparnalang diri maksudni lobih mamorluhon rosuh ni Tuhan humbani rosuhta sandiri, marhitei goluhta goran ni Tuhan lambin marsangap. Goluhta lang be irajai hisap ni angkula tapi domma irajai Tonduy Na Pansing.

d. Orientasinta sebagai na porsaya lang be sekedar goluh na i dunia on tapi domma goluh na kekal. Domu hujin pakei hita ma ganup kesempatan na adong laho padohorhon goluhta ampa uhurta bani Tuhan Jesus.

e. Haleluya No. 353 : 1, 3, 5 

Read 5566 times

137 comments