Print this page

GOLUH NA MARONJOLAN BANI HASINTONGAN AMPA HOLONG (Sibasaon 22 Juli 2018 Kolose 4 : 1 – 6)

GOLUH NA MARONJOLAN BANI HASINTONGAN AMPA HOLONG

Sibasaon 22 Juli 2018

Kolose 4 : 1 – 6 

1. Ambilan on aima golpa-golpa ni Paulus ase kuria Kolose semakin bertumbuh bani hata ni Tuhan janah mambuktihon ai ibagas goluh ari-ari. Salah sada bukti ni haporsayaon taridah do humbani tanggungjawab hidup na selalu maronjolan bani holong ampa hasintongan.

2. Domu hujin isobut ‘nasiam tuan-tuan, bahen nasiam ma na pintor ampa na patut bani jabolon’ (ay.1). Panorang ai status jabolon rentan mandapot penyiksaan ampa ketidak-adilan. Sidea gati lang ipandang sebagai jolma tapi sebagai alat atau barang untuk mencari keuntungan bani tuan. Paulus paingatkon bahwa pori pe berbeda status sosial, tapi ilobei ni Naibata sarupa do status ni sidea sebagai na dob ihopkop Naibata. Halani ai mutlak iberlakuhon holong age bani jabolon.

3. Iojur do homa kuria ai ase tongtong martonggo anjaha puho marhasoman tarimakasih (ay.2). Martonggo mararti do ai sikap na sirsir bergantung pitah hubani Tuhan; lang merancang sesuatu pitah mangandalhon pingkiranni sandiri. Tonggo mararti do homa membangun relasi hubani Tuhan. Relasi na dear pakon Tuhan do na boi membangun karakter sebagai halak naporsaya. Relasi na dear pakon Tuhan do homa na boi membangun relasi holong dompak hasoman jolma. Martonggo mararti homa, sobali padaskon pangindoan ase ipasaud janaah ipasu-pasu Naibata, tapi dihut do ase harosuh ni Tuhan na saud bani goluh ni jolma. Anggo domma rosuh ni Tuhan na saud, pasti do tubuh uhur holong ampa na marhasadaon.

4. Ipangindo Paulus do homa ase itonggohon kuria ai ia bani horja hasaksian (ay.3-4). Sadar do Paulus bahwa ia pe mamorluhon topangan do marhitei tonggo ni kuria. Humbani pangindoan on (ase itonggohon) sekaligus do parlajaran bani kuria ai bahwa tujuan ni Paulus mangindo tonggo sedo untuk kepentingan pribadini tapi ase margogoh do ia manaksihon goran ni Tuhan, manaksihon holong ni Tuhan bani dunia on sebagai bukti holongni bani jolma na legan. Saling menopang ampa marsitonggoan merupakan kekuatan ase boi riap gabe saksi ni Tuhan. Haganup sibere-bere ni Tuhan ningon ipakei gabe hasaksian marhitei na saling marsiurupan janah marsihaholongan.

5. Domu hujin ma ase isobut use ‘marpantas ni uhur ma nasiam marparlahou dompak halak na idarat; pargunahon nasiam ma panorang’ (ay.5). Maksudni, pangabak ni kuria maningon menarik perhatian ni halak na legan marhitei na selalu memancarhon holong ampa hasintongan na humbani Tuhan. Pargunahon nasiam ma panorang, maksudni: bani ganup panorang (sekecil apa pun itu) ningon igunahon secara bertanggungjawab laho mangidangi, marsaksi, laho mangkorjahon na madear.

6. Selanjutni isobut use ‘tongtong ma jenges hata nasiam songon na ginaraman’ (ay.6). Hata atap sahap ni kuria maningon ibagas hasintongan na layak dipercaya. Parsahap ni kuria boi mamboan hadameion, kesejukan ampa malas ni uhur. Sahap ni kuria ningon boi pauli-ulihon na hurang dear  janah na mambogei pe dapotan ulih. Mararti do homa on ase kuria ai berintegritas (sadalan hata pangon pangabak).

7. Refleksi

a. Porlu hita totap membangun relasi hubani Tuhan marhitei tonggo ampa manangihon hatani ase boi lambin berkwalitas goluhta. Berkwalitas maksudni goluh na totap idasari hasintongan ampa holong na humbani Tuhan. Anggo lang dear relasinta hubani Tuhan, akibatni kehadiranta pe lang boi mamboaan hadearon bani keluarga, hasoman, kuria age bani halak na legan.

b. Tugasta do manonggohon hasoman ase lambin mananda Tuhan. Pori jumpah hita na hurang bani hasomanta lang sihata-hataan janah lang homa sipaturutonta ai, tapi sipaingaton do sidea ibagas holong. Marhitei na sonin ma hita domma dihut manaksihon Tuhan marhitei parsahap ampa parlahounta.

c. Haleluya 145 : 1 – 4     

Read 2080 times

34 comments