2. Barita panompaon sekaligus pataridahkon ha-sitolu sadaon ni Naibata. Ipatugah do ijai peran ni Naibata, Hata-Ni pakon Tonduy-Ni. Bani Johanes 1:14, isobut do ‘gabe daging ma Hata in’, sihol manobut pasal Tuhan Jesus na roh hu dunia on. Janah iuseihon do homa Tonduy-Ni bani panorang Pentakosta. Jadi mamungkah humbani horja panompaon domma takkas bahwa Tuhan Jesus (Hata) ampa Tonduy sedo na tinompa tapi Sipanompa do. On ma dasar ajaran hasitolusadaon bani hakristenon.
3. Ganup itompa marhitei Hata-Ni humbani na so adong gabe adong. Lang tararusi on secara pendekatan ilmu tapi pitah marhitei pendekatan iman. On ma perbedaan na tajam antara pendekatan Alkitab humbani pendekatan ilmu na legan. Alkitab hanya dapat diterima jika menggunakan pendekatan iman.
4. Itompa do haganup dunia on pakon isini ibagas na onom ari janah ari papituhon isobut do ari parsaranan. Artini, horja ni Naibata lang berakhir bani panompaon tapi adong tujuan akhir aima ari parsaranan (ari papituhon). Ari parsaranan mararti ari mamuji pakon pasangapkon Naibata. Hatahonon, tujuan ni panompaon lang pitah ase adong na tinompa in janah ase terbentuk sejarah tapi ase haganup na tinompa in roh pasangapkon Naibata do homa. On ma makna Sabat, aima ari parsaranan pasangapkon Naibata.
5. Marbeda humbani tinompa na legan, jolma in itompa usih hubani rupa ni Naibata (Imago Dei). Hal on sedo mararti bahwa jolma in gabe satongah Naibata atau sarupa pakon Naibata, tapi hubani jolma in ibere uhur ampa pangarusion ase boi ibotoh sidea aha do harosuh ni Naibata janah ase ipuji sidea Naibata marhitei ganup gogoh pakon uhur. Uhur na porsaya janah sirsir mardalan bani hata ni Naibata, on ma na mambedahon jolma humbani tinompa na legan. Jolma in itompa lang pitah laho menikmati sibere-bere ni Naibata tapi ase manggoluh bani rosuh atap hata ni Naibata do homa. Anggo tinompa na legan pataridahkon hasangapon ni Naibata marhitei keberadaan ni sidea bei, tapi jolma in pasangapkon Naibata marhitei tonduy, uhur ampa gogohni do homa.
6. Domu hubani kekhususan ni jolma in itompa, hubani jolma in iondoskon do ganup tinompa na legan ase irajai sidea. Manrajai maksudni lang pitah penikmat tapi gabe memelihara do homa ase totap dear ganup tinompa in iidah Naibata. Anggo maseda tinompa na legan, on ma sada bukti kegagalan ni jolma menunaikan tugas na ipaondos Naibata. Atau, ketidak-taatan ni jolma akan berdampak lang pitah hasedaon bani jolma tapi dihut hasedaon bani tinompa na legan. Hatahonon, humbani jolma in do parlobei ipindo pertanggung-jawaban sebagai penerima mandat humbani Naibata bani ganup na terjadi bani na tinompa in. Tugas manrajai dihut do homa marisi tanggungjawab laho marhorja. Na rayohan marhorja termasuk do penyangkalan bani hata ni Naibata. Hatahonon, lang ongga iondoskon hak bani jolma gabe pemilik tapi na mangurus atau manramotkon do. Halani Naibata do Pemilik, bani na menikmati ampa mengelola tinompa na legan ningon sadalan bani kemauan ni Pemilik aima Naibata. Janah ketika jolma boi menikmati ciptaan ningon homa tubuh kesadaran bahwa haganupan ai halani idop ni uhur ni Naibata do. On ma na patubuhkon uhur na martarimakasih ampa sirsir pasangapkon Naibata.
7. Refleksi
a. Itompa Naibata haganup na adong ibagas tujuan ase itanda jolma in kuasa ampa holong ni Naibata, ase ipuji na tinompa in Naibata (makna sabat).
b. Haganupan na adong aima na tinompa ni Naibata, sedo Naibata. Halani ai ulang iparnaibata hita na i dunia on, pasangap hita ma Naibata marhitei ganup jadi-jadian-Ni.
c. Na manramotkon ma, ulang gabe parsedahon (alam, hewan, parsaoran sesama hita, pnl.)
d. Haleluya No. 399 : 1 – 2
pdt.jeddy s