Ambilan & Sibasaon

Ambilan & Sibasaon (187)

AHA DO ARTA SIHARGANAN BANTA ? (Ambilan 30 Juli 2017)

Ambilan 30 Juli 2017, 1 Raja-raja 3 : 4 – 12 

AHA DO ARTA SIHARGANAN BANTA ?

1. Dob bangkit si Salomo manggantihkon Daud bapani ai sebagai Raja, ijumpahkon Naibata do ia sanggah manggalang i Gibeon marhitei nipi. Idalankon Salomo do horja padaskon galangan sebagai hataridahan ni haporsayaonni hubani Naibata. Isungkun Naibata do ia pasal aha sihol siberehonon-Ni hubani. Ipangindo Salomo do ase ibere Naibata hubani uhur na pantas ase margogoh ia manggomgomi bangsa ni Naibata na banggal ai (ay.9). Humbani pangindoan on boi iidah hita pribadi ni Salomo :

a. Siholni uhurni ase totap manggoluh ibagas pambobai ni Naibata songon bapani, si Daud. Nini, ‘Domma ipatidak Ham idop ni uhur banggal hubani juak-juak-Mu, bapa, si Daud, halani marparlahou ia i lobei-Mu ibagas hasintongan, hapintoron pakon bonar ni paruhuran dompak Ham’ (ay.6). Ternyata Salomo terbekali mananda Naibata marhitei na marlajar humbani sikap atau pribadi ni bapani, si Daud. Ia terdidik mananda Naibata marhitei keluarga atau orangtuani. Isadari bahwa keberhasilan ni si Daud bapani ai pe sedo halani gogohni tapi halani sirsir do ia mardalan bani rosuh ni Naibata. On ma na mendorong Salomo laho padaskon pangindoanni ase ipargogohi Naibata homa ia mardalan ibagas hasintongan marhitei na ibere hubani uhur na pantas. Adong panandaion diri bahwa tarbador do ia anggo lang iparuhuri ampa ipargogohi Naibata.

b. Ternyata na manrajai uhur ni Salomo sedo arta, habayakon ampa hasangapon na i dunia on tapi uhur na marhabiaran hubani Naibata do. Memiliki hati yang taat dan takut akan Tuhan jauh lebih berharga ibanding hubani hasangapon na legan. Harganan do bani hauhuron na humbani Naibata dari pada arta / habayakon. Arta siharganan bani aima mardalan bani rosuhni Naibata. Salomo bukan tipe orang yang serakah harta dan jabatan. Bahkan isadari bahwa soya do haganup na adong termasuk jabatanni anggo lang marhasoman hauhuron atau hapentaran na humbani Naibata. 

c. Pangindoan ni ai pe lang idasari kepentingan atau ambisi pribadi tapi ibagas tujuan ase margogoh do ia menunaikan tugas ampa tanggungjawab na ipaondos Naibata, laho memimpin bangsa ni Naibata (ay.6-8). Jabatan sebagai raja ipahami sebagai jabatan pelayanan bukan kuasa atau kesombongan. Ia sihol mandalankon tugas ai sadalan hubani rosuh ni Naibata janah bahen hasangapon ni Naibata sedo laho pabanggal-banggal dirini. 

 2. Marosuh do Naibata bani pangindoan ni Salomo bahkan isobut do na lang adong jolma na pentar songon si Salomo i lobeini (generasi sebelumni) barang na sihol tubuh ope (ay.12). Salomo manjalo sibere-bere na istimewa humbani Naibata. Hatahonon, iharosuhkon Naibata do jolma na sirsir mardalan bani rosuh-Ni. Rosuh do uhur ni Naibata hubani jolma na sirsir marlajar ampa mamakei hauhuron na humba-Ni. Sirsir do homa Naibata mangkasomani jolma na ra mambuka uhurni manangihon ampa mardalan bani rosuh-Ni. Bahkan bani ay.13, ipadanhon Naibata do homa habayakon ampa hasangapon hubani. Artini, anggo domma marosuh Naibata mangidah hauhuron ampa goluh ni sasada halak, ijai do homa unjah Ia age mangondoskon pasu-pasu-Ni hubani sidea. 

3. Refleksi

a. Hasedaon ni buei jolma sedo halani masalah hidup atap halani na hurang tapi halani na lang memiliki uhur na pantas atau hikmat na humbani Naibata do. Sidea pitah ibobai rosuh ampa pingkiran ni sandiri janah lang sirsir ibobai ampa mamakei hauhuron na humbani Naibata. 

b. Mamakei hauhuron na humbani Naibata do mambahen goluhta boi marhatalupon ilobei ni Naibata. Usih songon si Salomo gabe jolma harosuh ilobei ni Naibata, sonai do homa hita gabe harosuh ilobei ni Naibata anggo sirsir hita ibobai janah iparuhuri Naibata. Ulang ma hita sihol ipasu-pasu janah ipargogohi hape uhurta lalap daoh humbani Naibata.

c. Aha pe statusta bei bani keluarga, masyarakat, negara ampa gereja, horjahon hita ma ganup ai marhitei na mamakei hauhuron atau hikmat na humbani Naibata ase kehadiranta boi gabe pasu-pasu, ulang gabe partolsuan bani halak na legan. 

d. Songon keistimewaan na ibere bani Salomo, sonai do homa hita memiliki keistimewaanta bei i lobei ni Naibata anggo sirsir hita manjalo ampa mamakei hauhuron na humbani Naibata.

e. Ase parlobei ma pindahi hita harajaon ni Naibata ampa hapintoranni, dob ai tambahkonon-Ni do ganupan ai banta (Mat. 6:33). Mardalan bani rosuh ni Naibata, aima gabe arta siharganan banta.

Haleluya No. 18 : 1 – 2

MENJADI ANAK-ANAK TUHAN YANG SETIA (Sibasaon 30 Juli 2017)

Sibasaon 30 Juli 2017, Roma 8 : 26 – 30

‘MENJADI ANAK-ANAK TUHAN YANG SETIA’

1. Gereja yang hadir di dunia ini selalu diperhadapkan kepada situasi dunia sekular, pluralitas budaya dan agama. Di sinilah mereka hadir sebagai garam dan terang. Gereja tidak boleh larut oleh ajaran dunia melainkan sebaliknya hadir mempengaruhi dunia, membawa terang yang dari Kristus kepada dunia ini.

2. Ciri ajaran dunia adalah yang mengutamakan hawa nafsu sedangkan cirri hidup orang percaya  mengutamakan kebenaran oleh pimpinan Roh Kudus. Dunia mengukur kebenaran dari apa yang dapat membawa kenikmatan daging oleh hawa nafsu, tapi orang percaya mengukur kebenaran yang seturut dengan kebenaran firman Tuhan. Bagi orang percaya jauh lebih baik walau pun harus menderita tetapi hidup di dalam Tuhan dari pada hidup dalam kenikmatan dunia tapi tidak di dalam Tuhan. Inilah perbedaan orang percaya dengan orang-orang dunia.

 3. Oleh kuasa Roh Kudus umat Tuhan percaya bahwa Allah senantiasa menjaga dan mendengarkan seruan dan doa mereka sehingga mampu bertahan melawan segala godaan dunia ini (ay.26-27). Roh Kudus juga berperan untuk membantu dan berdoa untuk orang-orang kudus. Ini mau mengatakan bahwa dalam kelemahan umat Tuhan sebagai manusia sementara di sisi lain dunia ini selalu berusaha menolak bahkan mencerca mereka, namun mereka sudah percaya bahwa kuasa Tuhan senantiasa hadir menolong sehingga mampu bertahan dan menang melawan kuasa-kuasa dunia ini. Keterbukaan membuka diri dalam pimpinan Roh Kudus menjadi kata kunci agar mampu mengalahkan nafsu daging dan menang melawan tuduhan jahat oleh dunia ini. Roh Kudus juga memberi keteguhan hati bahwa Tuhan senantiasa membela umat-Nya. Tujuannya agar umat Tuhan tidak takut dan gentar terhadap ancaman dunia. Oleh pertolongan Roh Kudus umat Tuhan senantiasa berani menyaksikan imannya di tengah-tengah kegelapan dunia ini.

4. Roh Kudus juga mengajar orang percaya agar dapat mengetahui kehendak Tuhan sehingga mampu membedakan yang baik dan yang jahat. Mereka sudah memiliki jalur hidup yang jelas yang seturut dengan kehendak Tuhan. Mereka tidak pernah ragu untuk menentukan langkah atau keputusan hidup dalam semua situasi. Yang mengarahkan hidup mereka bukan lagi kemauan daging dan fikiran manusia tapi sudah kemauan Tuhan. Semuanya itu mereka lakukan dengan penuh suka cita dan kesungguhan. Kenapa? Karena mereka sudah percaya bahwa hidup mereka tidak lagi kesia-siaan melainkan bagi mereka sudah tersedia upah yang sudah Tuhan siapkan yaitu kebenaran dan kemuliaan (ay.28-30). Inilah yang menjadikan umat Tuhan mampu bersyukur bahkan bersuka cita berjalan di jalan Tuhan walau pun harus menghadapi berbagai ancaman dari dunia ini.

5. Semuanya ini menjadikan pribadi orang percaya selalu tampil sebagai gambar Tuhan di dunia ini’ (ay.29). Kehadiran mereka senantiasa memancarkan kemuliaan Tuhan. Kehidupan mereka menjadi kesaksian bagi dunia sehingga dunia ini juga boleh melihat dan menerima keselamatan yang dari Tuhan. Hidup mereka selalu memancarkan identitas sebagai anak-anak Tuhan dan identitas itu tidak dapat dikaburkan oleh kegelapan dunia ini. Tujuan hidup mereka tidak lagi sekedar menikmati berkat-berkat yang bersifat jasmaniah saja melainkan lebih dari itu agar hidup mereka boleh semakin memuliakan nama Tuhan. Mereka menyadari bahwa pembangunan karakter jauh lebih utama dan menjadi prioritas dibanding dengan berkat-berkat lain. Oleh sebab itu mereka senantiasa terbuka dibaharui oleh Roh Kudus sehingga tabiat lama semakin tersingkir dan sebaliknya tabiat Tuhan semakin berotoritas dalam hidup mereka. Mereka sadar bahwa hal-hal yang jasmani hanya bersifat sementara sementara hidup rohani membawa kepada kehidupan yang kekal.

6. Refleksi / Renungan

a. Kekristenan bukanlah sekedar perobahan nama melainkan harus dibarengi oleh perobahan sikap. Nama atau label yang tidak sesuai dengan isi tentulah suatu kepalsuan. Kekristenan tanpa memiliki sikap hidup yang didasari oleh firman Tuhan adalah suatu kebohongan. Bagi Tuhan perobahan sikap dan tabiat jauh lebih utama jika dibanding dengan berkat-berkat lainnya.

b. Kita sungguh bersyukur karena di dalam ketidak-berdayaan kita untuk menunjukkan sikap kristiani, Tuhan memperlengkapi kita oleh kuasa Roh-Nya. Kwalitas kekristenan kita sangat ditentukan oleh sebesar apa kita bersedia memberi tempat bagi Roh Kudus berotoritas dalam hati dan hidup kita.

c. Perlu waspada agar pertimbangan baik jangan dikalahkan oleh hawa nafsu dan kenikmatan dunia. Dunia ini selalu menawarkan kenikmatan daging tapi tujuannya sudah pasti untuk menghancurkan karakter iman kita sebagai anak-anak Tuhan. Mari kita amini bahwa hidup di dalam Tuhan dengan segala konsekwensinya itu jauh lebih baik dibanding dengan segala kenikmatan dunia tapi hidup di luar Tuhan. Pemahaman ini menjadikan kita senantiasa mampu bersuka cita bukan lagi oleh karena perkara-perkara dunia melainkan karena kita memiliki kekuatan dan pencerahan hati yang dari Roh Kudus dalam semua keadaan dan situasi hidup ini.

Haleluya 332 : 1 – 3 

 

TOTAP MARDALAN BANI DALAN PAKON HASINTONGAN NI NAIBATA (Sibasaon 23 Juli 2017)

TOTAP MARDALAN BANI DALAN PAKON HASINTONGAN NI NAIBATA

Sibasaon 23 Juli 2017, Pslamen 86:11-17
Doding : Haleluya No.472: 1-2

1. Psalmen bindu 86 on aima tonggo ni si Daud hubani Jahowa Naibata. Bani tonggo on taridah do sonaha ia mangindo pangurupion hubani Tuhanta. Mase gatni ia mangindo  pangurupion? Mangihutkon isi ni tonggo on,lang salah ninuhur nami anggo isobut hita bahasa panorang ai idompakhon si Daud do sada parmaraan na banggal. Songon na dohor ma pangahapni bani hamateian. Bani na sonai ai, idingat ma Tuhan pargogoh na so tarimbang in lanjar martonggo ma ia irik mangindohon ase iramothon Jahowa Tonduyni ( Ind: peliharalah nyawaku,ay.2). Marhitei tonggo ni on lambin tangkas ma homa banta bahasa hajongjongan ni parpsalmen on (Daud) aima sada halak na botul porsaya bani hagogohon ni Jahowa (ay.10). Halani ai do ase taridah do bani tonggoni on haporsayaonni na pitah hubani hagogohon ni Tuhanta Naibata.

ANAK ANAK HARAJAON VERSUS ANAK-ANAK PARJAHAT (Ambilan Minggu, 23 Juli 2017)

ANAK ANAK HARAJAON VERSUS ANAK-ANAK PARJAHAT

Ambilan Minggu,23 Juli 2017, Mateus13:24-30,36-43
Doding : Haleluya No.202:5-6

1. Bani teks ambilan on, Jesus sihol padaskon pangajaran pasal harajaon nagori atas, na ilimbagahon hubani simaromei-omei itongah-tongah ni omei.Bani ay. 36-43, siluk do ipatorang Tuhan Jesus arti ni limbaga ai. Sipanabur omei aima Tuhan Jesus janah na isaburhon aima bonih na madear na marisi Harajaon ni Naibata. Na manabur simaromei-omei aima sibolis na manaburhon hajahaton. Dunia on atau jolma in aima juma ianan panaburan ai. Pangkorhonni tubuh ma omei rap pakon simaromei-omei , artini marsaor ope parpintor pakon parjahat sadokah i dunia on.. Tapi bani panorang pariama isirang ma omei humbani simaromei-omei , omei isimpan hu rumah ni tuanni, tapi anggo simaromei-omei itutung ma hubagas apuy. Panorang pariama martuduh tudu hubani paruhuman simagira. Bani panorang ai parpintor marsinalsal ma songon mata ni ari maksudni gok hamuliaon ampa malas ni uhur sedangkan liang pamurunan aima paruhuman na sadokah ni dokahni ma bani halak parjahat aima sagala sibahen parsangsian ampa sihorjahon na ulang.

LAMBIN DOHOR BANI NAIBATA AGE SANGGAH MANARON (Sibasaon 23 Juli 2017)

Sibasaon 23 Juli 2017, Psalmen 86 : 11 – 17 

LAMBIN DOHOR BANI NAIBATA AGE SANGGAH MANARON

1. Ambilan on aaima tonggo ni parpsalmen (Daud) sanggah tarsosak ia ibahen munsuhni aima halak parjahat. Bani kondisi na sonai ai ipangindo do ase iajarhon Naibata dalan-Ni hubani ase mardalan ia ibagas hasintongan (ay.11). Ijon iposisihon si Daud do dirini sebagai murid na sirsir marlajar bani hata atau dalan ni Naibata. Sadar do parpsalmen bahwa sitaronon sangat rentan pagalekkon uhur ampa haporsayaon sehingga sikapni bani situasi ai aima marlajar bani hata ni Naibata ase lambin marurat hata ai bani dirini sehingga lang morbat haporsayaonni halani sitaronon ai.

OMEI ATAU SIMAROMEI-OMEI (Ambilan 23 Juli 2017)

Ambilan 23 Juli 2017, Mateus 13 : 24 – 30, 36 – 43 

OMEI ATAU SIMAROMEI-OMEI ?

1. Ambilan on aima pangajaran ni Tuhan Jesus pasal Harajaon ni Naibata, na ilimbagahon hubani simaromei-omei itongah-tongah ni omei. Bani ay.36-43, siluk do ipatorang Tuhan Jesus arti ni limbaga ai. Sipanabur omei aima Tuhan Jesus janaah na isaburhon aima bonih na madear na marisi Harajaon ni Naibata. Na manabur simaromei-omei aima sibolis na manaburhon hajahaton. Dunia on atau jolma in aima juma ianan panaburan ai. Pangkorhonni tubuh ma omei rap pakon simaromei-omei, artini: marsaor ope parpintor ampa parjahat sadokah i dunia on. Tapi bani panorang pariama isirang ma omei humbani simaromei-omei, omei isimpan hu rumah ni tuanni tapi anggo simaromei-omei itutung ma hubagas apuy. Panorang pariama martuduh-tuduh hubani paruhuman simagira. Bani panorang ai parpintor marsinalsal ma songon mata ni ari ibagas harajaon ni Naibata tapi parjahat idabuh ma hubagas liang pamurunan. Marsinalsal songon mata ni ari maksudni gok hamuliaon ampa malas ni uhur sedangkan liang pamurunan aima paruhuman na sadokah ni dokahni ma bani halak parjahat aima sagala sibahen parsangsian ampa sihorjahon na ulang.

HAKRISTENON NA MARBUAH MA (Sibasaon 16 Juli 2017)

Sibasaon 16 Juli 2017, Matius 13 : 1 – 9, 18 – 23

HAKRISTENON NA MARBUAH MA !

1. Kehadiran ni Tuhan Jesus hu dunia on aima laho mamboan hagoluhan bani jolma marhitei na padaskon hata hagoluhan pasal Harajaon ni Naibata. Ipadas do hata ai marhitei pangajarion janah salah sada metode na ipakei aima marhitei limbaga. Bani ambilan on ilimbagahon do ai hubani bonih na isuan tapi ternyata adong bonih na madabuh i tongah dalan, i tanoh na marbatu-batu, i parhupi-hupian janah adong i tanoh na lambutan. Bonih na imaksud ijon aima Hata ni Naibata atau Ambilan Na Madear, sedangkan ianan hadabuhan ni bonih ai aima respon ni jolma na manjalo Hata ai. On patugahkon ragam ni sikap atau respon ni jolma manjalo Hata ai.

HATENGERHON MA HATA NI NAIBATA (Ambilan 16 Juli 2017)

Ambilan 16 Juli 2017, Jesaya 55 : 10 – 13

HATENGERHON MA HATA NI  NAIBATA !

1. Ambilan on termasuk deutro Jesaya (Jesaya bagian II) tikki tarbuang halak Israel i Babel. Habuangan berdampak krisis iman mambahen tubuh keraguan masa depan dengan anggapan Naibata lang be mansarihon sidea. Ambilan on patugahkon bahwa Naibata lang ongga lupa bani bangsa-Ni. Pori pe habuangan terjadi sebagai akibat ni dosa, tapi habuangan bukanlah akhir atau Naibata lang peduli, tapi sada proses penyadaran ase kembali manombah Naibata, proses pembelajaran ampa pemurnian iman. 

HIDUP KITA HANYA KARENA KASIH TUHAN (Sibasaon 09 Juli 2017)

Sibasaon 09 Juli 2017, Psalmen 145 : 8 – 14

HIDUP KITA HANYA KARENA KASIH TUHAN

 

1. Seiring hubani pardalanan ni goluh, raja Daud merefleksihon haganup pengalamanni ibagas haporsayaon sehingga tubuh do pangarusionni pasal Naibata aima Siparkuasa janah Siparholong. Ia do na manompa haganup janah Ia do homa na manramotkon haganup jadi-jadian-Ni (ay.9). Hataridahan ni holong pakon kuasa ni Naibata aima:

DOMMA IPALUAH HITA HUMBANI DOSANTA, MALAS MA UHURTA (Ambilan 09 Juli 2017)

Ambilan 09 Juli 2017, Matius 11 : 16 – 19 ; 25 – 30

DOMMA IPALUAH HITA HUMBANI DOSANTA, MALAS MA UHURTA !

1. Ambilan on patugahkon sikap ni halak Jahudi na lang sirsir maanjalo Tuhan Jesus. Usih do ai hubani halak na oto pakon na pentar na lang boi marsiarusan halani memiliki sisi pandang na berbeda ; usih songon dakdanak na hundul i tiga, dilo-dilo bani hasomanni, hape seng adong na roh halani lang marsiarusan (ay.16-17). Halani ai ituduh sidea do si Johanes Pandidi (na iutus pasirsirhon dalan bani Tuhan Jesus) na setanon halani ia lang parmangan ampa parminum. Ambilan ni si Johanes Pandidi na mangojur paubah uhur, hape sidea totap bani cara pandang na lama, lang sirsir manjalo hauhuron na baru na humbani Tuhan.  Jesus sandiri pe ituduh do sipapangan magou ampa sisibur anggur, huan-huanni sijalo sohei ampa pardousa halani sikap-Ni na merakyat, na sirsir marsaor pakon halak pardosa. Lang tararusi sidea anggo Tuhan Jesus marsaor pakon sijalo sohei ampa pardosa sedo mararti Ia satuju bani dosa tapi bertujuan laho paluahkon pardosa do. Memang bani halak Jahudi pantang do marsaor pakon halak pardosa halani merasa sidea do sipansingan. Hatahonon, sidea memiliki biak membenarkan prinsip sandiri na lang sirsir iubah. Akibatni ketika Tuhan Jesus roh mamboan perobahan lang tarjalo sidea. 

Go to top