Print this page

BAYAK BANI HOLONG (Ambilan 28 Oktober 22018 Jesaya 58 : 4 – 12)

BAYAK BANI HOLONG

Ambilan 28 Oktober 22018

Jesaya 58 : 4 – 12

1. Ambilanta on ipadas dob mulak halak Israel hun habuangan Babel. Pargoluhan ni sidea mulai ma stabil janah lang adong ancaman hun dunia luar. Bani na sihol membangun kehidupan pasca habuangan, demi menggapai sura-sura ternyata madabuh do sidea hubani sikap egoisme bahkan mengorbankan sesama demi kepentingan pribadi. On mambahen kesejangan sosial, na kaya ampa siparkuasa semakin kaya tapi rakyat jelata semakin terpuruk. Memang secara parugamaon terpelihara do ibadah, panggalangon pakon puasa tapi haganupan ai lang berdampak hubani sikap hidup. Terbelenggu do sidea bani ibadah formalitas. Seolah-olah sidea saleh marhitei na pongkut beribadah tapi kenyataanni lang berdampak hubani pembaharuan uhur ampa sikap. Makna ibadah ipahami hanya secara sempit na pitah selebrasi tanpa makna. Ternyata ibadah na sonai ai lang iharosuhkon Naibata. 

2. Domu bani keadaan ai itegashon, ‘ulang ma songon sisonai ai hanima marpuasa, laho padaskon soranima hu nagori atas’ (ay.4). Artini, tarlanglang do relasi atau tonggo hubani Naibata anggo pargoluhan ni sidea daoh do humbani holong. Bahkan isobut ‘Ai lang on do parpuasaon na Huharosuhkon, mananggali sangkut-sangkut halani hajahaton, mangkarhari tali ni pasangan, paluahkon halak na niodoh-odoh ampa manrosaki sagala pasangan. Mambere sipanganon bani halak na loheian, mangarahkon halak na mampar-ampar hu rumahmu, anjaha anggo iidah ho halak na talanjang iparhioui ho ia anjaha lang iponopkon ho bohimu dompak hasomanmu jolma?’ (ay.6-7).  Jadi adong dua syarat ase sintong ibadah aima: ulang gabe sipangodoh-odoh bani na legan, na paduahon: maningon sari hubani na galek ampa na miskin. Artini, sobali mangkorjahon hajahaton ternyata ketidak-pedulian hubani na masombuh pe dihut do ai menghambat tonggo atau mencemari ibadah. Lang boi istilah, na penting lang huganggu ia, tapi tanggungjawab do homa laho mangurupi na porlu siurupon ase sintong ibadah.

3. Selanjutni ketika sidea mambuka uhur hubani na masombuh, ijanjihon Naibata do:  “Anggo ipadaoh ho hun tongah-tongahmu pasangan (kuk/pangodoh-odohon), …, anjaha maidop uhurmu bani na loheian, ipasabou ho uhur ni na madoyuk, jadi poltak ma sondangmu itongah-tongah ni na golap. Jadi Jahowa ma tongtong mangiring-iring ho” (ay.9a-11). ‘Poltak ma sondangmu i tongah-tongah ni na golap’ maksudni, Naibata sirsir patalarhon holong ampa pasu-pasu-Ni. Hatahonon, soya do halojaon marpingkir ampa marhorja anggo lang sirsir mampardulihon halak na madoyuk halani pitah Naibata do na boi mamasu-masu ampa mambere buah ni horja.  Kehidupan na lobih dear akan terbangun ketika sirsir membuka uhur hubani sesama. Sikap solidaritas merupakan syarat utama ibadah na sintong.  Anggo sirsir sidea mangurupi na masombuh, ijai do Naibata sirsir pabosuron age bani tanoh dorging-dorging ampa mambahen songon bah tubuh na so marhorah-horah (ay.11b). Ketika terbangun hubungan na dear pakon sesama ibagas holong ijai do homa boi terbangun masa depan na dear gabe isobut ‘Sipauli na mabungbung, sipadear dalan ase tariankon’ (ay.12). Maksudni, Jerusalem na dob maseda ai akan terbangun kembali janah boi sidea marsonang-sonang marianan ijai sedo pitah halani gogoh ni sidea tapi terutama itontuhon sikap hidup na marhasintongan ampa holong. Peduli bani sesama merupakan cara bijak untuk membangun masa depan. 

4. Refleksi

a. Ganup do hita mansurahon hadearon ampa-pasu-pasu. Naibata pe domma janah totap do pasirsirhon in banta. Tapi ganup in lang terlepas humbani sikap hidup na sirsir homa gabe pasu-pasu bani hasoman. Tanggungjawabta do homa mansarihon ampa peduli hubani hasomanta. Membangun diri lang terlepas humbani kemauan membangun sesama. Ulang ma sura-sura jumpahan haluahon hape goluhta justru ‘mamenjarahon’ (manunsahi, mambahen hasoman marsitaronon).

b. Anggo na idah ngalut ni goluh on, ra sipata borat do uhur mandalankon holong ampa hasintongan halani gati pangahapta banta pe lang sungkup. Ternyata teori/anggapan on salah botul halani pemahaman na sonin justru mangolati pasu-pasu ni Naibata do use banta. Sintong do hatani Tuhan on bahwa bani hangaluton pe (tanoh dorging-dorging) markuasa do Naibata pabosurhon/mamasu-masu hita asal ma gabe jolma na sari homa hita hubani hasomanta.

c. Ibadah ningon iarusi hita secara holistik, lang pitah ibadah seremonial tapi menyangkut goluh ari-ari do homa. Ibadah sihol ma mendorong hita untuk bertumbuh bani sikap/cara hidup na lobih dear.

d. Haleluya 137 : 1,4,6

Read 1310 times