Print this page

MELAYANI DENGAN TULUS (Ambilan 09 September 2018 2 Korint 11 : 7 – 16)

MELAYANI DENGAN TULUS

Ambilan 09 September 2018

2 Korint 11 : 7 – 16 

1. Korintus aima sada kota perdagangan na bersifat majemuk. Ragam do suku bangsa humbani latar belakang na berbeda marianan ijai. Situasi on dihut mempengaruhi kuria halani wargani pe memiliki latar-belakang na berbeda do homa. Ternyata perbedaan latar-belakang ai dihut patubuhkon berbagai pendapat tentang norma-norma hidup bahkan adong na menyimpang humbani Ambilan Na Madear. Adong do na menyebarhon ajaran na lepak na bermuatan kepentingan pribadi atau kelompok na justru bertentangan humbani Ambilan Na Madear bahkan memanfaatkon Ambilan Na Madear sebagai lahan kepentingan pribadi janah ase ipuji-puji hasomaan sidea (ay.12). Domu bani keadaan on ma Paulus paingatkon kuria ase waspada, ulang urah terpengaruh halani penampilan luar ni siparambilan, tapi menguji haganup ajaran apakah domma sintong  sadalan bani Ambilan Na Madear.

2. Domu hujin Paulus patugahkon motivasi pakon sikapni bani na padaskon Ambilan Na Madear na berbeda humbani halak na legan. Ia padaskon Ambilan Na Madear murni demi holongni bani kuria (‘ase ipagijang nasiam’, ay.7). Ia lang memanfaatkon statusni sebagai apostel untuk meraup keuntungan pribadi ampa kroni-kronini demi upah atau demi kuasa, tapi ihamalaskon do horja ai halani ipatalup Tuhan ia bani horja parambilanon. Puji-pujian bani diri ni Paulus aima halani sirsir ope Naibata mamakei ia bani horja-Ni (ay.10). Secara tandas Paulus manobut ‘Ai hurangan pe au i tongah-tongah nasiam, seng husunsahi age ise, ... Tongtong do hujaga diringku, ase ulang husunsahi nasiam’ (ay.9).  Kemampuan manjaga diri ase ulang madabuh bani rosuh-rosuh ni daging bani horja parambilanon merupakan jati diri na imiliki Paulus. Ia sirsir manggoluh ibagas kesederhanaan bahkan pori pe ibagas na marhahurangan demi horja ni Tuhan. Domu hujon iangkat Paulus do conoh kuria na i Makedonia, aima kuria na secara ukuran ekonomi sangat terbatas, tapi justru humbani kuria ai do ijalo Paulus pangurupion bani horja parambilanonni (ay.9). Ketulusan bani horja ni Tuhan lang boi tarolat halani keterbatasan atau keadaan na sulit halani Tuhan do na pasirsirhon bohal bani jolma na sirsir bani horja-Ni. Halani ai bani Paulus mangambilankon Ambilan Na Madear sedo laho pabanggal-banggal dirini tapi laho pabanggal ampa pasangapkon goran ni Tuhan do. Pori pe ianggap halak na legan ia na bodoh bani sikap ampa motivasini na sonai ai, tapi justru ijai do ipahami bahwa na tarpuji do ia bani sikapni ai halani ijai do terbukti ketulusanni mangidangi Tuhan (ay.16). 

3. Isadari Paulus do homa bahwa boi do jolma in berpura-pura songon na bujur i lobei ni jolma, idahon songon na mempesona, alim, bujur tapi sada hal na pasti anggo i lobei ni Naibata lang adong na lingot. Tangkas do ibotoh Naibata das hubani uhur parbagas ni jolma (ay.11). I lobei ni jolma boi do marsandiwara atau berpura-pura tapi anggo i lobei ni Naibata lang. Domu hujin ipahami Paulus bahwa sebagai apostel ia lang biaran hubani jolma marimbang hubani Naibata. Pori pe jolma gati manganggap ia na bodoh halani lang ra ia mengambil keuntungan humbani horja haapostelonni, lang pala etek uhurni ijai. Pori pe homa gati ituduh halak na legan ia sebagai pengacau halani ketegasanni menegakkan hasintongan domu hubani Ambilan Na Madear lang mabiar ia.  Ia mandalankon horjani sedo sekedar ase marosuh jolma hubani tapi sonaha ase marsangap Tuhan marhitei horjani do.

4. Refleksi

a. Melayani dengan tulus merupakan sifat na iharosuhkon Tuhan humbanta. Pori pe gati lang ihargai atau ipuji-puji hasoman hita bani horja pangidangionta bani keluarga, masyarakat age kuria bahkan pori pe sipata ningon berkorban hita bani horja ai ulang pala etek uhurta. Komitmenta aima: puji-puijian do banta ai anggo ipakei Tuhan ope hita bani horja-Ni. Ningon tenger homa uhurta bahwa tuk do holong ni Tuhan mansarihon hita bani horja-Ni.

b. Ulang ma hita songon hata ni pepatah ‘musang berbulu ayam’, na memanfaatkon jabatan gerejawi demi kepentingan na lepak. Pakkei hita ase ulang tegoda hubani pangajar sipakulah-kulah, idahon bujur, alim bahkan berkoar-koar menyarakan kebenaran hape ibalik ni ai ia memiliki karakter jahat na bersembunyi di balik penampilan.

c. Ternyata menilai sasada halak sintong atap lang sedo pitah mangidah humbani sisi penampilan pakon kata-kata tapi dihut do melalui sikap hidupni apakah goluhni domma sintong mencerminhon hata ni Tuhan. Jaangan menjadi orang Kristen yang munafik.

d. Sirsir ma hita ipakei Tuhan bani ganup horja-Ni. Ulang marsidaliaan halani na hurang. Usihi hita ma kuria Makedonia na sirsir melayani walau pun dalam keadaan na marhahurangan.

e. Haleluya No. 353 : 1, 3, 5

Read 1486 times